Gå til innhold

AMD64, 7800GT, 2GB, 24/7, max 12000kr.


Anbefalte innlegg

Skal snart gå til innkjøp av ny PC. Jeg skal kun ha selve pcen, og ingenting annet. Derfor vil jeg ha mest mulig ut av hva jeg får for denne pcen jeg har nå som jeg selger + litt ekstra fra konto. Budsjettet blir ca 12000 kr, helst ikke noe over.

 

Maskinen skal brukes til gaming/film/nedlasting og stå på 24 timer i døgnet normalt. Jeg sover ikke langt unna så den må være MEGET stille. Maskinen SKAL baseres på AMD 64 cpu, 2gb ram og et 7800gt (x1800xl hvis jeg finner noen grunn til å kjøpe denne).

 

Har satt opp et forslag her.

 

Fra SHG.no:

 

Prosessor:

 

AMD Athlon 3700+ "San Diego"

 

1887,-

 

Hovedkort:

 

ASUS AN8-SLI Premium

 

1306,-

 

GPU-Kjøler:

 

Zalman VF700-CU

 

191,-

 

Fra Netshop.no:

 

Skjermkort:

 

Billigste 7800GT

 

2500,-

 

Minne:

 

OCZ 2048MB Dual Channel Gold XTC

 

2350,-

 

Kabinett:

 

Lian Li PC6070ASCAND

 

1295,-

 

Strømforsyning:

 

MIST 500W/Hiper 580W

 

895,-

 

Harddisk:

 

Samsung Spinpoint 250GB SATA2 NCQ

 

895,-

 

DVD-Brenner:

 

BenQ DW1655 Lightscribe

 

599,-

 

Kjølepasta: (Sikker)

 

Arctic Silver 5 Termisk Pasta

 

79,-

 

CPU-Kjøler: (Sikker)

 

Scythe SCNJ-1000 Ninja

 

395,-

 

Totalt: 12392,- + frakt

 

Takk for hjelp og tilbakemeldinger!

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm fortsatt veeeeldig usikker på minnet.

 

Det DFI kortet vet jeg er helt rått til overklokking, men er ikke chipset vifta et problem for et veldig stille oppsett? Den er jo plassert rett under skjermkortet også, så det blir vanskelig å sette på en annen chipset vifte eller?

 

Vet om det lydløse asus kortet, men vil ikke en VF700 på 5v være så godt som lydløst? Endel billigere :)

 

 

Trenger fortsatt innspill :)

Lenke til kommentar

Chipsetvifta på DFI er ikkje noe problem. Det er sant at den bråker ganske mye om du lar den spinne på full rpm, ca 7000, men det er ikkje nødvendig. Ta den av og bytt ut thermal pad'en med AS5 så får du helt ok temperaturer på under 5000rpm. Da bråker den ikkje så mye at det er merkbart i forhold til andre vifter.

Lenke til kommentar
Chipsetvifta på DFI er ikkje noe problem. Det er sant at den bråker ganske mye om du lar den spinne på full rpm, ca 7000, men det er ikkje nødvendig. Ta den av og bytt ut thermal pad'en med AS5 så får du helt ok temperaturer på under 5000rpm. Da bråker den ikkje så mye at det er merkbart i forhold til andre vifter.

5363330[/snapback]

 

Vurderer seriøst å skifte til det kortet ja... Noen som kan bekrefte/avkrefte at du kan få et veldig stille system med denne chipsetviften?

 

Er det lett å sette den til standard 5000rpm? Orker ikke masse halvdårlig software som tar evigheter å fikse og styre med for å få ned tempraturen litt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er et nytt oppsett oppe, har funnet det aller mest økonomiske alternativet med forhandlere og det gjenstår bare et spørsmål. Med Ninja CPU kjøleren og en VF700-CU på 5v og passiv chipset vifte, vil da en Hiper være den største støykilden i kabinettet? Burde jeg heller gå for MIST 500?

 

EDIT:

 

Hva med dette? 4 120mm vifter: 2stk i hver sin ende av kabinettet, 1 på ninja kjøleren og det siste på harddisken/nærheten av skjermkortet. Alle koblet til en viftestyring i front; god kjøling med alle på høy speed og så godt som lydløst når jeg skrur de ned om natta når jeg sover.

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar

Personlig ville jeg hatt en PSU med viftestyring, hvis det ikke er dette på den du velger ville jeg kjøpt nye vifter som du kobler til en viftestyring av et eller annet slag. Har samme problem som deg 24/7 og rett ved siden av senga ^^ Hos meg er det PSUen som bråker mest, skal fikse viftekontroll til denne senere :wee:

Lenke til kommentar
Personlig ville jeg hatt en PSU med viftestyring, hvis det ikke er dette på den du velger ville jeg kjøpt nye vifter som du kobler til en viftestyring av et eller annet slag. Har samme problem som deg 24/7 og rett ved siden av senga ^^ Hos meg er det PSUen som bråker mest, skal fikse viftekontroll til denne senere :wee:

5412933[/snapback]

 

Har du noen eksempler? Finner ingen...

 

Trenger fortsatt hjelp med valg av minne folkens, bedre kjøp på SHG eller Netshop til prisen jeg har satt opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...