Gå til innhold

sapphire a58x og SATA som boot-disk


teaspoon

Anbefalte innlegg

Kjøpte for en stund siden dette kortet :

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307851

 

sammen med diverse andre deler, jeg kjøpte også en SATA disk av denne typen:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307912&cks=PRL

 

Prøvde i starten å få satt opp maskina med SATA-disken som boot-disk, men fikk det ikke til, så jeg ga opp etter en stund og valgt å kjøre en gamel IDE disk som boot-disk, mens windowsinstallasjonen min lå på SATA-disken. Men nå er IDE disken kaputt, og jeg tenkte jeg skulle prøve å få satt opp SATA-disken som boot-disk igjen.

 

Jeg har laget til en diskett med driverene for Sil 3112, og står nå på samme plassen som jeg gjorde forige gang jeg hadde problemer.

 

Når jeg skal installere XP så går det helt greit frem til ett stykke uti den andre "instalasjonsdelen" (dvs. den delen der du har en meny på venstre side som viser hva som jobbes med, og ett tidsur på antall minutter gjennstående på bunn samt generell XP info på venstre side av skjermen.)

 

Da får jeg opp en feilmelding om en eller annen ATIIDE feil eller noe sånnt, skal notere ned mer nøyaktig når jeg skal prøve på nytt igjen etter dette innlegget. Noen som vet hva som er feil, og hvordan jeg kan fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, for de av dere som kommer opp i samme problemet så tror jeg feilen ligger i Service Pack 2, for når jeg installerte med en CD som bare hadde SP1 fikk jeg ingen problemer.

 

Leste litt en annen plass og da viste det seg at SP2 prøver å legge inn win 2k driverene, og ikke XP driverene og da krøller det seg selv om det ikke er noen forskjell på disse to annet enn i navnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...