Gå til innhold

Oh yeah bebe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på om jeg kan kjøpe 4 nye komponentene ( hoverdkort, skjermkort, pros og ram) og sette i det kabinettet jeg har fra 2001 som har på 300w strømforsyning. Vil ting fungere? Vil ting passe? Vil det bli nok strøm?

5360552[/snapback]

 

Det kan nok bli litt lite strøm ja, men skal gå, og om delene passer, kommer jo selvfølgelig an på resten av komponentene dine.

 

En utrolig dårlig emnetittel.

Lenke til kommentar
Kommer helt an på hvilke komponenter du har tenkt å kjøpe.

5360618[/snapback]

 

All right! :D

 

Tenkte på noe ala dette:

 

AMD Athlon 64 3700+

ASUS A8N-SLI Premium

OCZ 2048 MB Dual Channel Platinum Edition PC3200 (2x1024 MB)

Point Of View GeForce 7800 GT

 

 

Vil det funke?

Endret av hermok
Lenke til kommentar
tror ikke 300 w er nok nei... du trenger minst en 480 w

 

EDIT: dårlig emnetittel :nei:

5360692[/snapback]

 

 

Oh crap, da må jeg vel kjøpe hele greia. Funka bra med litt "off" emnetittel :)

5360720[/snapback]

 

 

Ikke når moderatorer stenger tråden :ermm:

5360752[/snapback]

 

Relax dude, no harm done!

Lenke til kommentar
Tenkte på noe ala dette:

 

AMD Athlon 64 3700+

ASUS A8N-SLI Premium

OCZ 2048 MB Dual Channel Platinum Edition PC3200 (2x1024 MB)

Point Of View GeForce 7800 GT

 

 

 

Skjønner ikke at du vurderer å sette så fancy komponenter i et så gammelt kabinett, kjøp nytt, så slipper du å ødelegge noe, pluss at du slipper å tenke på at det kanskje brenner opp....

Endret av A.Dent
Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske folk holdt opp å slenge ut ting som "du må ha 400w powersupply" etc uten helt å vite hvorfor.

 

7800gt er ikke spesiellt strømkrevende

3700+ er ikke spesiellt strømkrevende

hovedkort trekker generellt lite strøm

ram trekker generellt veldig lite strøm

 

Det som er interessant er hvor mange ampere det er på 12v kretsen. Utfra et oppsett med 6800gt (som nok trekker mer strøm enn 7800gt) og P4 2,53 ghz (som trekker ca like mye som 3700+, eller mer) guesstimerer jeg at du trenger et sted fra 15A-18A på 12v kretsen.

 

Oppsettet jeg nevnte gikk forresten fint på et 15A på 12v kretsen Dell 250w powersupply.

 

5067.png

 

3700+ har 512kb mer L2 cache enn 3500+, mao max 6w mer load... Dvs at med et 300w powersupply så skal man ha 170w å gå på...

Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig retningslinjene for denne kategorien.

Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt.

 

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

  • Døme på gode emnefelt:
     
  • Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)
     
  • Ny Stille-PC til 10000 kr.
     
  • Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).
     
  • Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K
     

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

 

Brudd på enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden vil føre til stenging av tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...