Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

er det hovedkortet mitt det er noe gale med?


Anbefalte innlegg

God kveld!

 

Min pc har ikke funket på over et halvt år nå, og jeg har begynt å savne den igjen.

Hovedkortet mitt lyser rødt når jeg starter opp pc'en. Jeg ble tipset om å koble fra alle delene og starte opp med bare hovedkort og strøm. Det lyser fortsatt rødt. Så det jeg lurer på er om det er hovedkortet som ikke funker, eller om det skal lyse rødt når man starter opp med bare hovedkortet.

 

Hovedkortet det er snakk om er et Abit IC7 MAX3.

 

Håper på raskt og positivt svar.

 

Mvh.

 

Raijin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
God kveld!

 

Min pc har ikke funket på over et halvt år nå, og jeg har begynt å savne den igjen.

Hovedkortet mitt lyser rødt når jeg starter opp pc'en. Jeg ble tipset om å koble fra alle delene og starte opp med bare hovedkort og strøm. Det lyser fortsatt rødt. Så det jeg lurer på er om det er hovedkortet som ikke funker, eller om det skal lyse rødt når man starter opp med bare hovedkortet.

 

Hovedkortet det er snakk om er et Abit IC7 MAX3.

 

Håper på raskt og positivt svar.

 

Mvh.

 

Raijin.

5359689[/snapback]

 

 

Prøv å resette BIOS du...

Lenke til kommentar
man får ikke bilde på skjermen uten ram. å jo du er nøtt for å ha i ram. hovedkort har forsjelige kodesignal på lyset. så lyset blir ikke rett farge viss ikke skjermkort cpu og ram er instalert.

5359798[/snapback]

 

 

Neivel, jeg får i alle fall bilde på skjermen min uten RAM...

Lenke til kommentar

da må den ha noe ram inntregrert på hovedkortet jeg har nå 5 pc er skjøl og har satt sammen ja hmmm nei det har jeg ikke telling på men.

 

nå prøvde jeg på mitt asusp4p800e deluxe hovedkort tok ut ram og ingen bilde på skjermen men maskinen begynte å pipe veldig 3 og 3 ganger veldig høyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...