Gå til innhold

hvordan åpne Recovery Console?


bjs

Anbefalte innlegg

Har fått samme problem som det allerede er laget to poster om, windows rebooter etter kort tid.. Men eg kan ikkje kjøre i safe mode, da rebooter den og. Så leste om Recovery Console, men setter i XP cden, og trykker r men ingen console. Har windows Corp. edition.

Det som skjer:

 

Starter fra CDrom, kommer mld. "Setup is inspecting your current hardware configuration"

 

Får en blå skjerm og under står det "press f6 if you want to install third party SCSI or RAID drivers" så forsvinner det, og så kommer det opp "press f2 to start Automatic System Recovery"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som skjer etter at eg kan trykke f6 og f2, er at det står at Windows kopierer en del filer. Så skal den starte windows, men da får eg bluescreen.

 

"A problem have been detected and Windows have been shut down to prevent damage on your computer.

 

If this is the first time you have seen this Stop error screen, reboot your computer."

en del meir info følger og.

Lenke til kommentar

Dette høres kanskje litt merkelig ut, men hva slags tastatur å mus har du?

Har du forsøkt å oppgradere BIOS'n? Jeg vil også annbefale å kjøre en test av RAM, verktøy for dette kan du finne her: http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip

Foresten hadde du samme service pack nivå på cd'en du reparerte windows med som den du har installert?

Endret av erlend_oyen
Lenke til kommentar

Høres kanskje ikkje så merkelig ut allikevel, for no er eg hos foreldrene mine i ferien, så alt eg tok med var kabinettet. Mus/tastatur har eg lånt fra en anna data, så det er ikkje de som er installert. Er det mulig å teste RAMen når eg ikkje kan åpne windows meir enn et minutt før den rebooter?

 

 

Er ikkje samme CD som eg brukte til å installere med nei.

Endret av bjs
Lenke til kommentar

memtest86 bootes fra egen cd helt uavhengi av hva som er installert på pc'en, for nøyaktige resultat av denne testen bør den stå å surre noen døgn.

 

Men hva slags tastatur og mus hadde du?

 

Altså hadde du SP2 inne i windows og SP1 på cd'en du kjørte reparasjon med?

Endret av erlend_oyen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...