Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte ut Linksys WRT54G mot hva ?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøre retur på en linksys WRT54G da den låser seg i hytt og gevær, ble bedre etter at jeg oppgraderte firmwaren, men problemet ble ikke løst (den låser seg, kapper all forbindelse til internett, så jeg må resette den...) Så jeg har tenkt å returnere den, etter det jeg har forstått så er det del som har problemer med denne routeren, så jeg vet ikke om jeg vil ha en ny av samme sort...! Er det noen andre routere (som er kjent for å være stabile) som jeg burde bytte til istedenfor??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har vel fått en av de herlige v5-ene som ikke kjører Linux lenger. Skaff en WRT54GL, en WRT54GS (de fleste er eldre revisjoner), eller en Asus WL-500g.

5361704[/snapback]

Nei, jeg har en V2.2 Som enda kjører Linux, så kan oppgradere den akkurat dit jeg vil, Har forsøkt det, men den krasjer fremdeles under høy last (mye HTTP trafikk) noe som er noe irriterende. Jeg får se om det retter seg. Hvis ikke så skal jeg se på en Asus WL-500g

Lenke til kommentar
Du har prøvd firmware fra Linksys.com i US-versjon?

v.2.2 har en bug som gjør at den henger seg ved høy last, de nyeste orginale firmwarene skal ha løst dette.

5362191[/snapback]

Den originale linksys programvaren var ubrukelig (den hjalp iallefall ikke) Har flasha til 2 uoriginale versjoner, derav den siste ser ut til å funke. Den har ikke hengt seg enda, så skal vente i 2 dager før jeg "friskmelder" den

Lenke til kommentar
Du har prøvd firmware fra Linksys.com i US-versjon?

v.2.2 har en bug som gjør at den henger seg ved høy last, de nyeste orginale firmwarene skal ha løst dette.

5362191[/snapback]

Den originale linksys programvaren var ubrukelig (den hjalp iallefall ikke) Har flasha til 2 uoriginale versjoner, derav den siste ser ut til å funke. Den har ikke hengt seg enda, så skal vente i 2 dager før jeg "friskmelder" den

5363264[/snapback]

 

 

Hei! Hvilken firmware har du lagt inn nå? Jeg har samme router som deg, v. 2.2, og sliter litt med ustabilitet...

Lenke til kommentar

Hei! Har samme router versjon og den fungerer perfekt. Prøv å last ned firmware herfra http://www.dd-wrt.com/ Prøv versjon dd-wrt.v23

Tips for feilsøking eller andre firmware finner du her: http://www.linksysinfo.org/

PS Husk å ta en skikkelig reset etter oppgradering av firmware. Slå av strømmen - press ned resetknappen - slå på strømmen igjen mens resetknappen holdes nede - slipp knappen etter 30 sek. - vent 1 min og logg deg på routeren - konfigurer routeren.

Min oppetid etter oppgradering til dd-wrt.v23 er nå 6 dager 5 timer 25 minutter.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...