Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen ble plutselig Finsk


Anbefalte innlegg

Jeg var hos en vennine som mente maskinen hadde virus siden språket plutselig var finsk. Den jobbet også helt tregt.

 

Egentlig vet jeg ikke om språket var finsk, islansk eller ungarsk, men det spiller vel ingen rolle siden det var helt uforståelig.

 

Men uansett...

Prøvde å gå inn i kontrollpanelet og skifte til norsk, men alt sto fremdeles på finsk.

 

Scannet gjennom maskinen med oppdatert Norton men fant ingenting.

 

Sjekket også msconfig og prosessene, men siden det ikke er min maskin så vet jeg ikke hva som er lagt inn & hva som egentlig skal kjøre.

 

Prøvde å starte i safe mode, men det fungerte heller ikke. Menyen til safe mode var også på finsk.

 

Har noen vært borti noe lignende? Hadde satt pris på noen tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står ganske mye på et eller annet språk.

 

Det står ikke et norsk ord i hele windows. Til & med når jeg valgte norsk i kontrollpanelet het det Norski (eller noe sånt)

 

Hadde vært best å fått språket tilbake til norsk, så slipper du å sitte hos Beate & oversette hele tiden..

 

Men takk for tilbudet!! :p

Lenke til kommentar

Helt sikkert. Trodde det gikk ann selv.

 

Det var en norsk versjon, men den har plutselig blitt fullstendig finsk. Det var derfor jeg trodde det var en slags "oversetter" som kvernet alle ordene windows viste og gjorde dem finsk, russisk eller hva det nå enn er.

 

Hvis dette hadde vært tilfelle ville jo ikke menyen i sikker modus vært finsk.

 

Har noen noen tips? Har ikke lyst å sitte i flere timer & legge inn alt på nytt. :cry:

Lenke til kommentar

i norsk opreativsystem er det kun norsk som liger inne instilingene for språk er bare for å velge om du skal ha norsk språk på tastaturet med æøå på.

 

jeg har ikke hørt noe lignende før men kan jo hver att noen har lagt finskt språk fra et finsk opreativsystem som de har kodet om og erstatet med dit norske språk og dataen din ikke oppfater det som virus. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...