Gå til innhold

Abit selger kontorbygg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel DFI sin feil dette her. Eg har inntrykk av at de har kuppet entusiast-markedet som Abit hadde i lomma før. Vi er noen troløse horer  :tease:

5356664[/snapback]

Jepp. Poenget her er vel at det kom en konkurent som faktisk viste hva de skulle lage / selge for å få et marked og jommen gjorde de noe rett :) de kuppet det ganske så bra. Så det er ikke slik at man kan basere seg på å sellge pga navnet uansett, kundene vil ha det beste som regel og kjøper det.

Lenke til kommentar
Det er vel DFI sin feil dette her. Eg har inntrykk av at de har kuppet entusiast-markedet som Abit hadde i lomma før. Vi er noen troløse horer  :tease:

5356664[/snapback]

 

Jeg er vel rimelig overbevist om at HK produsentene ikke blir særlig rike av entusiastmarkedet(uten at jeg har tall på det), tipper at det i hovedsak er salg til retail produsenter som har sviktet. Husker jeg ikke feil, så var Abit en av de store på salg av HK til de store PC produsentene(Dell, Compaq etc) for noen år siden.

 

Har selv hatt flere Abit Hk, men felles for alle Abit HKene jeg har hatt har vært at det har vært ett eller annet som ikke har fungert ordentlig på dem(ikke nødvendigvis Abit sin skyld, men jeg mener vel at de har ett slags ansvar). De siste to HKene mine har vært Asus HK og jeg går neppe over til Abit igjen, jeg opplever hvertfall kvaliteten som bedre og alle funksjonene fungerer.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Jepp. Poenget her er vel at det kom en konkurent som faktisk viste hva de skulle lage / selge for å få et marked og jommen gjorde de noe rett :) de kuppet det ganske så bra. Så det er ikke slik at man kan basere seg på å sellge pga navnet uansett, kundene vil ha det beste som regel og kjøper det.

5356706[/snapback]

Hihi, spørs det, i såfall er det noen biler som aldri burde solgt, som selger mot all forventning. Tror nok heller det er det at de har mistet retail markedet... Har aldri hatt noe særlig til overs for Abit, så dette bryr meg ikke noe særlig... Synes Asus og DFI funker bedre..

Lenke til kommentar
Jepp. Poenget her er vel at det kom en konkurent som faktisk viste hva de skulle lage / selge for å få et marked og jommen gjorde de noe rett :) de kuppet det ganske så bra. Så det er ikke slik at man kan basere seg på å sellge pga navnet uansett, kundene vil ha det beste som regel og kjøper det.

5356706[/snapback]

Hihi, spørs det, i såfall er det noen biler som aldri burde solgt, som selger mot all forventning. Tror nok heller det er det at de har mistet retail markedet... Har aldri hatt noe særlig til overs for Abit, så dette bryr meg ikke noe særlig... Synes Asus og DFI funker bedre..

5356738[/snapback]

Forskjell på biler til 500k mot et hk til knappe 1k

Lenke til kommentar

Hva er galt med Silent OTES? Synes det fungerer meget bra jeg.

 

Kjøpte meg et Abit KN8 SLI hovedkort nå nylig etter å ha holdt meg borte fra Abit siden mitt gamle Abit KT7 hovedkort som ga meg mye problemer. Nå skal det sies at jeg ikke er hundre prosent fornøyd med mitt nye KN8, det har en sånn irriterende konstant pipely, eller høyfrekvent uling om du vil som er meget plagsom, og så kunne jeg ikke bruke det integrerte lydkortet da det ga meg mye bakgrunnstøy. Men jeg gikk for dette kortet på grunn av at jeg hater chipset vifter og Asus sitt Premium kort har mange problemer i følge forumet deres.

Lenke til kommentar

Personen jeg nevnte er Oscar Wu

 

Mange linker til dette på nettet.

Google +Oscar Wu +DFI +Abit

 

En av grunnene til at DFI har bedre HK til OC markedet enn Abit, har vel noe med at personen som designer HK til DFI jobbet hos Abit før.

 

Det sier vel alt  :cool:

5357040[/snapback]

 

Har du en kilde på denne uttalelsen?.

 

Altså Abit må vel kanskje satse litt friskt hvis de skal få grønne tall igjen.

5357085[/snapback]

Lenke til kommentar
Altså Abit må vel kanskje satse litt friskt hvis de skal få grønne tall igjen.

5357085[/snapback]

 

Det er vel først og fremst Abit sin egen feil ja. Rart at ett selskap skal kunne stå og falle med en person på den måten.

 

Abit BH-6 :love::love::love:

 

Eg mener, de har jo klart det før, de burde klare det igjen selv om en mann slutter :hmm:

Lenke til kommentar

Oscar Wu som den som stod bak gode overklokkings bioser samt komponenter rundt dette. osv. var årsaken til Abits store suksess med bla. de berømte socket-a kortene. Så fort han gikk over til DFI tok DFI over tronen, og etter det har det gått raskt oppover for DFI og kjapt nedover for Abit.

 

Overgangen skjedde i socket-a tiden og de meget overklokkingsvennlige socket-a DFI NFII Ultra Infinity samt storebroren Lanparty, har Oscar bak seg.

 

Abit prøvde å bite tilbake med Fatality serien, men det ble aldri noen suksess.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

som tidligere fan av abit, egentlig uten grunn, da samtlige abit kort jeg har hatt ikke har gitt meg annet en hodepine og utrolig dålige OC's i forhold til andre kort som strengt tatt ikke skal yte så bra som e gjør, synes jeg der er bra de forsvinner.

 

kjøpte an8 ultra, siden det ble sagt å være en DFI killer, men makan til skuffelse har jeg skjelden vært bortig siden xp1700'n som hadde surra på 2.3ghz luftkjølp på msi kt333 ikke ville mer en 2ghz på NF7S'et som lissom skulle være så bra.

3000'n min ville ikke over 2ghz uansett hva jeg gjore, og det med OCZ gold ram. de har falt på rævva hardt, og ikke pokker om de kommer tilbake, ikke slik de prøver i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...