Gå til innhold

Hvorfor blir det kaos så snart det snør litt ?


Anbefalte innlegg

LarsP  Postet i dag, 11:46

  Problemføret i byene er jo såkaldt underkjørt regn hvor piggdekk hadde vært å foretrekke. Dette er jo kanskje ikke det trådstarter tenker på, men. wink.gif

Ja, tror nok du har helt rett i at ulykker generelt om vinteren vil kunne ha sammenheng med piggavgift, men ikke akkurat denne første snøfall problematikken.

 

(Statestikken viser forøvrig vistnok at de med piggdekk nå er mer ulykkesutsatte, i følge tv2 var det vel, fordi folk føler seg tryggere og kjører fortere med pigg. Er ikke så sikker på at det er grunnen jeg, men de sa så på nyhetene i alle fall)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok for mange "gode sjåfører" ute på veiene.

Bor selv i Sør-Troms, og det er stort sett samme forhold som Snekker'n forespeiler, mye slapseføre, og skifting mellom frost / mildvær.

 

Har selv kjørt bil i over 10 år skadefritt, og det er ikke fordi jeg kjører spesielt fort, eller spesielt sakte, men det jeg gjør er nok å kjøre etter forholdene. Har kjørt minst 300 tusen på alle slags forhold, så det viktigste er nok å kjøre etter forholdene.

 

Har sett hvordan trafikken går på motorveiene lenger sør i landet, der er det minst 90 km/t selv om det er en tynn ishinne / snø på veiene, og da er det ikke rart at det smeller.

Fordelen for oss er oppe i nord, er at det er lengre perioder med snø på veiene, så vi får litt mer øvelse i vinterkjøring.

Men når det er sagt, her er og en del ulykker med det samme vinteren kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...