Gå til innhold

En gammel harddisk slår nye gnister


Anbefalte innlegg

relativt, de fleste disker har step-motorer siden de er mer paalitelige enn konvensjonelle motorer naar det gjelder stabilt turtall.

det trengs en del kraft for aa spinne opp en disk til 7200/10000 RPM paa 1-2 sekunder...

 

(forlat for utelating av norske tegn. ikke lett aa finne en maskin med norsk layout paa en meksikansk nettcafe..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm. Ikke for å være voksen, men jeg hadde en "ulykke" da jeg opererte min forrige disk (lenge før jeg så denne artikkelen på hw).

 

Det som skjedde var at en av platene eksploderte! På nye disker er disse laget av glass (eller noe som ligner?), og platen ble totalt pulverisert. Det var egentlig ganske stilig, men jeg var innendørs og hadde ikke briller på meg... og jeg er bare glad for at jeg ikke er blind i dag. Jeg fikk et kutt i armen som blødde ganske bra.

 

Konklusjon: Ha det gøy med gamle disker, men pass på øynene...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Selv hadde jeg en "nesten ulykke" under testing. Jeg tenkte ikke på å lime sandpapiret først, noe som resulterte at det summet rett forbi kinnet mitt i en utrolig fart. Hadde den tryffet øyet vet jeg ikke hva, så pass på alle sammen.

Etter dette la jeg en gjennomsiktig isboks over harddisken, helt til jeg frem kamera. Enkel og billig løsning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...