Gå til innhold

Lager bedre/nyere komponenter mere varme?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har vannkjøling, men siden dette forsåvidt ikke handler om det tekniske ved slik kjøling, utstyr til det m.m. så velger jeg å poste det her..

 

Dette er mitt oppsett

 

Zalman Reserator (vifteløs)...

tower.gif

 

...kjøler disse enhetene:

 

AMD XP2500

xp2500.gif

 

Radeon 9600

9600.gif

 

og to harddisker...

 

Jeg testa det om sommeren og da viste CPU oppimot 50 grader. Harddisker var ganske kjølige, og skjermkortet (som er sistemann i syklusen) sjekka jeg ikke.

 

Jeg synes min hardware begynner å bli ganske skranten, og ønsker å oppdatere.

 

Så mitt spørsmål er: lager dagens komponenter mye mer varme? Vil det bli for varmt i mitt vifteløse system?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg har vannkjøling, men siden dette forsåvidt ikke handler om det tekniske ved slik kjøling, utstyr til det m.m. så velger jeg å poste det her..

 

Dette er mitt oppsett

 

Zalman Reserator (vifteløs)...

tower.gif

 

...kjøler disse enhetene:

 

AMD XP2500

xp2500.gif

 

Radeon 9600

9600.gif

 

og to harddisker...

 

Jeg testa det om sommeren og da viste CPU oppimot 50 grader. Harddisker var ganske kjølige, og skjermkortet (som er sistemann i syklusen) sjekka jeg ikke.

 

Jeg synes min hardware begynner å bli ganske skranten, og ønsker å oppdatere.

 

Så mitt spørsmål er: lager dagens komponenter mye mer varme? Vil det bli for varmt i mitt vifteløse system?

5355257[/snapback]

 

Hei hei

 

den cpun du har nå er en eldre AMD cpu og er kjennt for varme opp til 60grader.

 

jeg kjøpte selv en ny cpu etter jeg syns socket A cpu`ne ble for varme og trege.

 

den jeg kjøpte og er Super fornøyd med er en "AMD Athlon 64 3500+ Winchester, 2,2ghz.512c,90nm."

det er nyere teknologi i denne og blir ikke så varm. den har også en funksjon som kalles for "cool`n quiet" det vil si at den klokkes ned når du ikke trenger full ghz kraft. så når den går ned går også volt og dermed varme ned.

min cpu ligger i dag på 31grader i windows og 37 etter spilling av quake 4.

 

dette er med orginal vifta som følger med. (bråker heller ikke.)

har brukt en annen kjølepasta da.. brukte articsilver 5. :D

 

så i dag annbefaler jeg å kjøre AMD`s sokkel 939. dem er stabile, streke og kalde.

 

 

MVH

Lucifer83

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
hva med skjermkort? Hvor mye varme lager et skjermkort i 2-3000 klassen i forhold til mitt radeon 9600 non pro? kjører vel vannkjøling på kjernen og ribber på minnet...

5402039[/snapback]

Skjermkortet mitt som er et XFX GeFoce 7800GT eXtreem 256, ligger på 42grader idle og mellom 10-20 grader ekstra etter en del timer spilling i bf2.

 

kortet er generellt meget kaldt. trur det kan komme litt ann på hvordan kjøler som er på hvilken type chip og produsent.. også fra kort til kort av samme klasse.

 

men de nyere kortene har også denne cool`n quiet funksjonen.. så derfor i win blir det bare brukt det av ytelse det trengs.. men så fort man logger inn på et spill starter det opp og gir full kraft.

 

tempen på 9600 er jeg ikke sikker på men det er nok ikke så alltfor forskjellig fra 7800.. nyere teknologi lavere volt mere ytelse mindre varme..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...