Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nye maskinen skrur seg av ved tilfeldige tidspunkt


Anbefalte innlegg

Overtok en IBM data av min far, og helt siden jeg har holdt på med formatering av disk og til OS'et var installert så har maskinen skrudd seg av ved mange anledninger. Det er ingen faste tidspunkt når det skjer, så jeg skjønner ikke hva det kan være. Jeg tok ut skjermkortet som jeg satte i og da holdt maskinen en hel natt, men så begynte den å skru seg av igjen ved tilfeldige anledninger.

Noen som tror de vet hva feilen kan være og hvordan man går fram for å løse problemet?

 

Med vennlig hilsen frustrert databruker. :hmm::thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så maskinen er ustabil? Ja det er mye som kan være feil. Du får begynne i en ende:

* Sjekk temperatur på CPU og skjermkort.

* Sjekk om strømforsyningen er OK og er kraftig nok.

* Sjekk om harddisken(e) er OK.

* Sjekk om minnet er OK.

osv.

 

Last ned Ultimate Boot CD og kjør noen diagnoseprogrammer.

 

God Jul.

5355248[/snapback]

 

Temperatur på CPU kan jeg sjekke, men skjermkort er det ikke, for jeg har prøvd med ATI Radeon 9800 Pro kortet som er ment jeg skal ha til den og det innebygde. Når jeg tok ut Radeon-kortet første gang så gikk det lengre tid enn vanlig før den skrudde seg av, men så igjen begynte den å skru seg av.

Strømforsyningen kan jeg ikke tenke meg det er, siden den har stått på 24/7 før den ble tatt hjem og jeg formaterte den. Eneste som ble gjort før jeg starta formatering var at et GeForce FX5200 (tror jeg det heter) ble bytta med Radeon kortet. Harddisken, maskinen begynte å skru seg av under formatering ved Win XP cd i, og har fortsatt siden, helt til OS var installert og er slik fortsatt.

Minnet kan det ikke være, hadde 2 x 256 brikker først, men er nå bytta med én 512 brikke, og det er det samme. Men skal ta å laste ned Ultimate Boot CD nå og se hva jeg finner ut der. Så takk for hjelpen! Skriv gjerne mer om du kan vite noe mer nå etter infoen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...