Gå til innhold

Skanner(C Lide 80) - ukjent enhet selv etter TWAIN


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Reinstallerte pc'en min for noen dager siden, men installerte ikke scanneren med det samme. Når jeg skulle gjøre det i dag, så virker det ikke. Den kommer kun opp som ukjent enhet. Det står: "En av USB-enhetene som er koblet til denne datamaskinen, har en feil og Windows kan ikke gjenkjenne den". Den virket helt fint sist gang jeg brukte den, så jeg tviler på at det er noe galt med selve scanneren, men kan jo ikke være sikker.

 

Prøvde først med cd'en som fulgte med scanneren og etterpå drivere fra Canon's nettside.

 

Noen som har peiling?

 

Takk på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

 

- Strøm rett i veggen (ikke via forgrener)

- Prøv med en annen USB kabel (helst ikke over 2meter)

- Prøv med en annen USB port(er) på datamaskinen din

- Sett USB-portene til standard, hvis ikke; Oppdater med nyeste USB driverne som du laster ned fra internett..

- Er det laptop? (prøv med USBhub om du har det?)

- Får du scannet fra mspaint eller scanner og kamera i kontrollpanel?

- Deaktivert antivirus/firewall under installasjon?

- Koble ut alt annet unødig fra USB portene på datamaskinen under installasjonen.

 

 

 

 

Feilmeldingen ser ut som en windows-popup, får du noen feilmelding under installasjonen?

 

Evnt så ringer du supporten til Canon ;)

Gjerne post hva som var galt når du finner det ut ;)

 

Lykke til :D

Endret av rubbish
Lenke til kommentar

Hei

 

Bare tenkte at jeg skulle opplyse om at det nå tilsynelatende er fikset.

 

Etter mye om og men, med reinstallering av drivere, reinstallering av operativsystem virker det nå endelig.

 

Hva feilen var vet jeg ikke helt. Men etter at jeg installerte operativsystemet og det enda ikke virket, prøvde jeg rådene i forrige post. Begynte med å røske ut alt som ikke behøvdes fra USB-portene, og satt kun igjen med scanneren. Så prøvde jeg å sette scanneren i en annen USB-port. Startet maskinen, og vips så virket den!

 

Takk for hjelpen, var rimelig nær å bestille ny!

Lenke til kommentar

Heisann igjen

Bra det løste seg ;)

 

Får inn en del samtaler hvor akkurat det du sier løser problemet.

Er en del USB-Chipset som er ganske så snodig akkurat på det området, men også pleier det å løse seg ved å oppdatere driverne til standard eller installere nye drivere på chipsetet.. (særlig VIA og SIS)

 

Såh, om man er fornøyd med scannern så kjøper man seg ikke en ny;) Da ringer man supporten ;)

 

Lykke til med scanningen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...