Gå til innhold

Kun tillate "vanlig" tekst i signatur?


Anbefalte innlegg

Tar opp denne tråden fra Mr. Ueland:

hvis noen mener at man bør forby alt av "stash" i signaturen så er de velkommen til å lage en egen tråd om det

 

Da er det herved gjort.

 

Mener det er på tide å trekke noen bedre retningslinjer for bruk av signatur på forumet. Vet jeg kommer til å tråkke mange på tærne, men vet at det er mange som er enig med meg.

 

Ønsker CODE, SPOILER, QUOTE, grelle farger, understreking, repeterende tegn, svada tekst og noe av funksjonene i BbCode (bl.a linking) dit pepper'n gror.

Enkelte brukere har rene reklameskiltet som signatur og dette er unødvendig og bråkete. Må man absolutt markere og identifisere seg så kan det vel gjøres ved hjelp av avatar'n?

 

Noen eksempler på signaturer som lager støy:

https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=80485

https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=40858

https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=61917

 

Andre synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsker du å se andre medlemmers signaturer?

 

^^ Se hva jeg fant i innstillingene!!

 

Der kunne jeg tilogmed velge om jeg ville se signaturer til folk, eller ta vekk all den unødvendige informasjonen.

 

 

 

Eller kanskje vi burde impletere regelen som de har på forum.radiostyrt.no

Du skal gjøre som følger:

 

1) Logge inn på forum.radiostyrt.no og trykke på "Profil" i menyen i toppen.

 

2) Her skal du fylle inn bosted (By og/eller Fylke)

 

3) Du skal også endre din signatur til å inneholde ditt fulle navn, samt påse at "Bruk alltid signatur"-valget nedenfor er satt til "Ja". Legg også inn din alder eller hvilket år du er født.

 

4) Gå til bunn og trykk "OK"

Lenke til kommentar
Ønsker du å se andre medlemmers signaturer?

 

^^ Se hva jeg fant i innstillingene!!

 

Der kunne jeg tilogmed velge om jeg ville se signaturer til folk, eller ta vekk all den unødvendige informasjonen.

5356749[/snapback]

Men det blir å angripe problemstillingen fra feil ende. Det er mange som har nyttige signaturer (mener selv jeg er en av de, i alle fall for den kategorien jeg vanligvis holder til i), og jeg vil se disse, men vil slippe glorete signaturer som tar oppmerksomheten bort fra det egentlige innholdet, nemlig innleggene.

--

I Vikingboard som jeg er med på å utvikle har jeg foreslått en funksjon som lar administratorer velge hvor de forskjellige BB-kodene skal gjelde, slik at f.eks. CODE, SPOILER og QUOTE kan slåes av i signaturer. Dette er en funksjon som ikke finnes i IPB, og enn så lenge må vi vel klare oss med at moderatorer håndhever loven (om dette blir vedtatt riktignok), eller at Ueland koser seg litt med BB-kodefunksjonene til IPB :wee:

Endret av PT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er så enig, kom over en bruker her en dag som hadde lagt inn minst 20 linjer med hardware-specs i en spoilertag. Spioler, quote og code har ikke noe å gjøre i signaturer. En signatur er og blir en signatur.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...