Gå til innhold

asdf


Matias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg endte opp med å google etter programmer i samme genre som getdataback. kjøpte lisens på en av de og den meldte om stor suksess med å finne filene tilbake.

 

desverre gikk dette i myra. ca 100GB med filer som jeg hadde ble bare rør etterpå. filene var korrupte og han blandet rådata fra dvd-img med avi-filer, slik at når jeg spilte av avifilene som programmet rapporterte å ha funnet tilbake var det midt i en scene fra en film. med mindre du har noen tusen å bruke på dette for å sende disken til et firma i trondheim (som sikkert andre forumbrukere husker navnet på) er nok den brutale virkelighet at du kan glemme de filene. så kan du i fremtiden velge om du vil ta sikkerhetskopi. jeg føler iallefall med deg da jeg har opplevd problemstillingen selv, og man lærer ofte the hard way.

 

for øvrig mener jeg at partition magic ikke er magic for fem øre, mer som at det er forhekset. :roll:

Lenke til kommentar
jeg endte opp med å google etter programmer i samme genre som getdataback. kjøpte lisens på en av de og den meldte om stor suksess med å finne filene tilbake.

 

desverre gikk dette i myra. ca 100GB med filer som jeg hadde ble bare rør etterpå. filene var korrupte og han blandet rådata fra dvd-img med avi-filer, slik at når jeg spilte av avifilene som programmet rapporterte å ha funnet tilbake var det midt i en scene fra en film. med mindre du har noen tusen å bruke på dette for å sende disken til et firma i trondheim (som sikkert andre forumbrukere husker navnet på) er nok den brutale virkelighet at du kan glemme de filene. så kan du i fremtiden velge om du vil ta sikkerhetskopi. jeg føler iallefall med deg da jeg har opplevd problemstillingen selv, og man lærer ofte the hard way.

 

for øvrig mener jeg at partition magic ikke er magic for fem øre, mer som at det er forhekset.  :roll:

5356584[/snapback]

 

Hvis det er det norske firmaet IBAS du tenker på, så ligger de i Kongsvinger.

Lenke til kommentar
Du kan prøve PTDD Partition Table Doctor. Det virket fint for meg når en ødelagt HDD mistet begge partisjoner og alle filer. Fikk igjen ca 95% med PTDD. De som var ødelagt av fysiske feil på disken var de eneste jeg mistet..

 

mvh

 

swr

5356616[/snapback]

 

Takk for tipset, jeg brukte det programmet og så godt som alle filene ble ordentlige igjen. Fremdeles noen som er ødelagt, men det er sikkert ikke så nøye. Skal formatere disken på nytt og begynne å ta backup av tingene mine :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg endte opp med å google etter programmer i samme genre som getdataback. kjøpte lisens på en av de og den meldte om stor suksess med å finne filene tilbake.

 

desverre gikk dette i myra. ca 100GB med filer som jeg hadde ble bare rør etterpå. filene var korrupte og han blandet rådata fra dvd-img med avi-filer, slik at når jeg spilte av avifilene som programmet rapporterte å ha funnet tilbake var det midt i en scene fra en film. med mindre du har noen tusen å bruke på dette for å sende disken til et firma i trondheim (som sikkert andre forumbrukere husker navnet på) er nok den brutale virkelighet at du kan glemme de filene. så kan du i fremtiden velge om du vil ta sikkerhetskopi. jeg føler iallefall med deg da jeg har opplevd problemstillingen selv, og man lærer ofte the hard way.

 

for øvrig mener jeg at partition magic ikke er magic for fem øre, mer som at det er forhekset.  :roll:

5356584[/snapback]

 

Hvis det er det norske firmaet IBAS du tenker på, så ligger de i Kongsvinger.

5356600[/snapback]

 

mest sannsynlig det, fikk for meg at de var i trondheim.

 

for øvrig, så er min erfaring at det største problemet er når partisjonstabellen ryker, noe som partition magic ofte plukker ned først ved en ompartisjonering. og da er det fint lite som kan redde datene bortsett fra kvalifisert gjetting fra program i samme genre som getdataback. og dette hjelper som regel heller ikke (og er har etterhvert blitt ganske irritert på disse programmene som lover at de skal kunne gjøre både det ene og det andre og viser seg å ikke kunne gjøre en drit). men det som ibas gjør er vel stort sett å lese platene manuelt og bygge filtildelingstabell ut i fra datatype og filheadere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...