Gå til innhold

Etterinstallering av SATA-driver


tbird14

Anbefalte innlegg

Jeg har en PC som ble levert ferdig oppsatt fra komplett, men uten OS. I forbindelse med installering av WinXP glemte jeg å installere SATA-driver som fulgte med. Noen som vet om dette enkelt kan etterinstalleres, eller om jeg må gå den laaange veien via formattering og nyinstallering ??

(har desv. rukket å installert mange programmer før jeg skjønte at grunnen til at bootingen tok slik tid)

 

PC`en virker for øvrig 100% som den skal. Ingen advarsler under enhetsbehandling heller. MEN bootingen tar som sagt veeeldig lang tid (kan velge disk manuelt med F8 først i bootingen for å få ned boot-tiden)

 

Forslag ?

 

Hk: nForce4, 939 (MSI K8N NEO4-F)

Hd: 250Gb, SATA2 (Samsung SpinPoint P120S 8Mb)

Cpu: AMD Athlon 64 3700+

OS: WinXP / SP2

SATA-driver (floppy): Ver 5.10.2600.0479 for Win2k/XP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den floppyen er kun for installasjonsprogrammet. Normalt trenger man den ikke. Så det er ingen grunn til å reinstallere.

Driverne til Windows legges inn fra en CD som følger med hovedkortet.

 

En mulig grunn til at ting tar tid i booting er at BIOS leter etter enheter på alle 4 IDE kanaler. Prøv å slå av de du ikke bruker.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...