Gå til innhold

Ny HTPC til bror


Anbefalte innlegg

Nå skal jeg bygge en HTPC til bror men har et par spørsmål.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=22898

 

Dette er handlevognen og som dere kan se er det ganske mange av produktene som er rimelig like den i HTPC guiden til Mastiff. Men har dog et par spørsmål.

 

High Definition:

 

Vil denne være kraftig nok til at når tiden kommer, at det vil være mulig å putte inn en Blue-Ray/HD-DVD spiller og bruke den som en HD spiller? Apple sine HD krav på 1920x1080 er jo dual core 3ghz intel. Det er jo ikke denne, men denne har rikelig med RAM og skal klokkes opp noe. Så vil den være kraftig nok?

 

Vannkjøling:

 

Den vannkjølingspakken som jeg har med her, er den bra nok? Er det mulig å montere den i dette kabinettet? Finnes det bedre løsninger som kan monteres i dette kabinettet som også er bra? Og sist men ikke minst, hvordan er kjøleeffekten på dette settet, er det bra? Og jeg er jo på jakt etter en så stille så mulig HTPC, den vifta som er på dette settet, bråker den mye?

 

Kabinettet:

 

Noen som har noen erfaringer med dette kabinettet? Er det bra? Er det så pent som det ser ut som? Viftene i kabinettet? bråker de som et uvær? Og jeg kan montere den PSUen jeg har valgt i dette kabinettet? (finnes det noen bedre/billigere vifteløse PSUer?

 

Det var alle spørsmålene jeg hadde for nå, håper noen kan være behjelpelig med å svare på de. Gleder meg til å starte på dette prosjektet, ser veldig spennende ut. Dette skal kobles opp på en Samsung 32"

 

Trur dette blir en knall pakke hvis alt jeg har satt sammen nå fungerer og er kraftig nok for det jeg spør om.

 

/* Edit */

 

Slenger på et spørsmål til her i samme tråden jeg. Planen var å styre dette beistet fra en PDA og NetRemote+Girder. Noen anbefalinger? hva er den billigste PDAen som har WIFI, IR og støtter NetRemote?

 

iPaq

 

Er det denne? I følge Proximis så måtte den ha Pocket PC, stemmer det?

Endret av espenc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke kjøre Windows Media Center. Et oppsett med girder+netRemote var planen hvis budsjettet strekker til. Fordelen er jo at man da kan styre X10 elementer osv også, hvis man ønsker å ha styring av lys og varme osv. i tillegg.

 

I tillegg er det kult å kunne se på en Touch Screen skjerm, hvilken musikk som spiller osv. Sende den rundt på fest å be folk legge til musikk de vil høre osv. Ganske festlig.

 

Men over til saken, noen som har noen svar til det jeg har spurt om?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...