Gå til innhold

Nytt digitalt kamera


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått en del penger til jul og kunne derfor tenkt meg å kjøpe et nytt digitalt kamera.

Jeg har da sett på HP R818 og syns det så ganske bra ut med 5,1 MP og 5x optisk zoom. Men jeg lurte på om det er noe negativt med dette kameraet? Eller om det er et annet jeg heller burde se på?

Endret av mobil_jenta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville vel styrt unna HP. Hold deg til de som har laget kamera en god stund, og la HP få lage skrivere og slikt, det kan de. Kamera er det derimot Olympus, Canon, Nikon og Fuji som har taket på. Nikon har f.eks. en Coolpix-serie med mange gode kamera i kompakt utførelse, som jenter pleier å ha som et av kriteriene (ikke diskriminerende ment, men erfaringsmessig fakta), Som jeg ellers skrev i en annen tråd her i dag; øverst på Akam-menyen finner du linken Anbefalinger. Kikk litt der først, og spør deretter om erfaringer på modeller du faller for etter en titt der pluss på Tester.

Lenke til kommentar

På listen til manskow villle jeg tatt ut Fuji og lagt til Pentax. Jeg har hatt dusinvis av kamera, og det er to merker jeg aldri mer kjøper, og det er (Konica) Minolta og Fuji. Har heller ikke særlig lyst til å bruke penger på Samsung, Casio eller andre mer "ukjente" merker i fotosammenheng. Personlig har jeg best erfaring med Pentax og Canon, som jeg aldri har hatt feil på. Har hatt et par Olypuser som har feilet, men stort sett har også Olympus vært bra.

 

Dersom det er viktig for deg med norske menyer, er det stort sett Canon som er valget. For en vanlig bruker som ønsker et bra kamera som tar bra bilder og i tillegg er både kompakt og stilig/lekkert, vil jeg foreslå Ixus 40 eller Ixus 50. Sistnevnte får du på Expert Bonus til 1999 frem til lørdag.....

Lenke til kommentar

Canon PowerShot A620 har jeg fallt litt for.

Holder selv å lete etter kamera nå så jeg har ingen erfaringer med det (enda)

 

Lite utklipp etter et søk "finner du billigere, refunderer Nomatica forskjellen" http://www.nomatica.no/index.asp?chargemen...rshota620NO.htm

 

 

Nikon Coolpix 7900 skal vist være bra.

 

http://www.digit.no/wip4/test.epl har mange tester og score tabell.

Lenke til kommentar
Jeg har selv HP R818 på jobben, og vil ikke anbefale dette.. Det tar ikke noe fine biler, de blir alt for lyse (ett slags blåskjer i bildene), det kan jo være noen innstillinger, jeg har kun brukt det på auto..

5354709[/snapback]

Andre jeg har snakket med er også misfornøyd med batterikapasiteten.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...