Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst internett spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk i går en HP laptop ZE2358. Fra før har jeg en stasjonær pc med trådløst nettverkskort som er koblet opp mot et belkin access punkt og dette fungerer helt fint. Når jeg i går skulle på nett med den nye laptopen får jeg koblet til det trådløse nettet, men når jeg skal inn på internett får jeg ikke kontakt. Er ikke så godt kjent med XP service pack 2 så det er mulig jeg må konfigurere noe her for å få internett til å virke? Det er vel ikke noe problem å ha to pc'er koblet mot samme access punkt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du IP adresse fra aksess punktet ditt?Hvis ikke kan du ha problemer med WEP/WPA kryptering e.l. Eventuelt at dhcp er disabled og du må delegere IP adresser manuelt.

 

Sjekk også om det er satt opp MAC filter på aksess punktet da dette i så fall dropper alle pakker fra laptopen om du ikke legger dens MAC adresse til i Approved listen.

Lenke til kommentar

Ja jeg får ip adresse og har ikke aktivert MAC filter på access punktet mitt. Nettverket er for tiden helt åpent slik at jeg enkelt skulle komme meg på nett... Når jeg er inne på nettverks oversikten på kontrollpanelet står det trådløse nettverket som tilkoblet, men når jeg velger trådløst i exploreren står nettet som frakoblet uten mulighet for å koble til?

Endret av remi1104
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...