Gå til innhold

poste sang fra winamp til mirc, samt DCC'e den


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vet ikke om dette er riktig kategori og poste i, men hvis det er feil, kan moderator være så snill å flytte istedenfor å stenge?

 

Ihvertfall, jeg har begynt å lage sanger selv, og vil dele de ut til folk som vil ha via en irc kanal med bekjente av meg. Desverre så kan jeg egenltig minimalt med IRC / mIRC i det hele tatt.

 

Det jeg trenger er noe som gjør ca. dette:

- Jeg spiller av en sang i winamp. Navn/størrelse på sangen postes i den ene irc kanalen jeg er i.

- Folk kan skrive noe àla "!få aktiv", og sangen blir automatisk sendt til de da.

 

Noen som vet om det finnes noe lignende? Eller noen som vil lede meg på rett vei?

 

har alt testet "SPR" og "OmenServe", men begge deler hadde alt for mange funksjoner og instillingsmuligheter, så jeg skjønte ikke noe serlig hvordan jeg fikk de til å fungere ordentlig.

 

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DiaVoLo: Takk skal du ha, men det er ikke helt hva jeg er ute etter :) Jeg bruker alt "Amip" til å poste info på irc om hvilken sang som spilles. Det jeg mangler da er at noen kan skrive:

!get active

 

Da skal sangen automatisk sendes til den personen som skriver dette

Lenke til kommentar
DiaVoLo: Takk skal du ha, men det er ikke helt hva jeg er ute etter :) Jeg bruker alt "Amip" til å poste info på irc om hvilken sang som spilles. Det jeg mangler da er at noen kan skrive:
!get active

 

Da skal sangen automatisk sendes til den personen som skriver dette

5352360[/snapback]

En måte å gjøre det på:

 

sett en variabel med sang navn på den sangen som spilles! Nå vet jeg ikke hvordan du får ut sangen fra WinAmp men la oss si at du får den slik:

 

Artist - sang.mp3. Da lager du scriptet til å sette variabelen med /set %sang Artist - sang.mp3. Nå er det viktig at du har satt en folder hvor musikken din ligger.. Hvis du har musikken spredd over en hel disk f.eks C:\ så går det og fint.

 

Så når vi har variabelen %sang med den sangen som du skal sende så gjør vi slik:

on 1:Text:!get*: {
if ($2 == active) if (%sang)  $findtext(c:\, * %sang *,set %x $1-) | echo Sender %x til $nick | dcc send $nick %sang }

}

Men dette er selvsagt bare en måte å gjøre det på. Hvis du poster det WinAmp scriptet ditt så blir det lettere for meg å fikse det for deg :)

Endret av superhelten
Lenke til kommentar

Bruker AMIP atm men får ikke skiftet på output'en sånn at den ikke bruker ID3, men bare filnavnet, selv ikke med AMIP configurator.

 

Så jeg trenger noe ifra bunnen av. Vil bare si at jeg ikke har drevet med noe IRC scripting før (har bare drevet med PHP), så jeg må nok lære alt helt ifra begynnelsen av :)

 

Tusen takk for forslag, superhelten! :D Du har vel ikke et winamp script å anbefale?

Lenke til kommentar

Hallais clvn. Nei, faktisk ikke.. Har hatt det travelt på jobb og sånn i de siste dagene så det har blitt lite tid til å fikse det. Har prøvd å få det til uten å bruke noe DLL filer da så det er jeg håper jeg får til! Skal se litt på det nå!

 

Men det er det eneste du vil ha ikkesant? At du kan vise sangen og så kan folk skrive !get og da sender du den sangen som spilles til de?

Lenke til kommentar

Men det er det eneste du vil ha ikkesant? At du kan vise sangen og så kan folk skrive !get og da sender du den sangen som spilles til de?

5383316[/snapback]

 

Ja, det er det eneste. Trenger vel heller ikke bruke id3 tags, da mp3 samlingen min har ganske gode filnavn :) Om du vil kan jeg godt hoste det på siden min, med link til deg/credits osv, hvis du vil det ;) Takk for at du tar deg til til dette!

Lenke til kommentar

Hei, har fikset det for deg nå men trenger litt mer info..

 

Jeg har laget det slik at du har to valg, enten du kan reklamere med denne:

 

"Playing: Moby - Natural Blues (30secs/4mins 13secs (11.86%)) - Bitrate: 128kbit"

 

i kanalen hvor det bare står sangen og hvor lenge den varer og slik og så har jeg laget enda ett valg hvor du kan velge å ta med den !get greien din slik:

 

"Playing: Moby - Natural Blues (4.1mb) Skriv !get for å få tilsendt denne sangen!"

 

Men det jeg må vite er:

 

* skal det være norsk eller engelsk?

* Hvordan vil du at sangene skal bli annonsert? Her er valgene dine:

<sang> <artist> <bitrate> <størrelse i mb> <lenge> <prosent av sangen din spilt> <filnavn>

Eksempel: Spiller nå: <artist> - <sang> Bitrate: <bitrate> --- Skriv !get for å få tilsendt denne sangen som er på <størrelse i mb>

 

Kan sende den til deg imorgen kveld, er hjemme fra jobb i 4-5 tiden sikkert!

Håper du skjønte hva jeg mente nå! :)

Lenke til kommentar

Likte virkelig denne: "Spiller nå: <artist> - <sang> Bitrate: <bitrate> --- Skriv !get for å få tilsendt denne sangen som er på <størrelse i mb>" :)

 

Ang norsk eller engelsk, så er ikke det så viktig for meg. Men norsk er vel kanskje å foretrekke siden dette skal på en norsk kanal!

 

Om du vil sende filene, så kan du sende mail til [email protected], eller ta det over MSN eller lignende.

 

Vil takke deg igjen, jeg! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...