Gå til innhold

Den beste ATA 250gb disken


^fmj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest meg gjennom den testen ja, mye nyttig informasjon der. Er det noen forskjeller å snakke om når det kommer til de forskjellige produsentene av ATA vs S-ATA. Siden S-ATA fra Hitatchi er bra, så skulle man jo tro at en ATA disk fra Hitatchi også skulle være bra.

 

Personlig så heller jeg mer mot Samsungen enn Hitatchien. Fordi jeg forbinder Hitatchi med alt annet enn å være harddiskprodusent.

Lenke til kommentar
Har lest meg gjennom den testen ja, mye nyttig informasjon der. Er det noen forskjeller å snakke om når det kommer til de forskjellige produsentene av ATA vs S-ATA. Siden S-ATA fra Hitatchi er bra, så skulle man jo tro at en ATA disk fra Hitatchi også skulle være bra.

 

Personlig så heller jeg mer mot Samsungen enn Hitatchien. Fordi jeg forbinder Hitatchi med alt annet enn å være harddiskprodusent.

5351539[/snapback]

 

Og det gjør du rett i. Hitachi tok over IBM sin harddiskproduksjon, og som du kanskje har hørt så var IBM diskene assosiert med elendig kvalitet. Samsung diskene er mer stillegående enn Hitachi diskene, og som grafene i den testen viser, er det minimal ytelsesforskjell mellom de to. Jeg har 4 stk Samsung disker i min PC og er kjempefornøyd. Stille og god ytelse...

Lenke til kommentar

Er i og for seg enig med det Pro-hz bortsett fra anbefalingen av WD disker. De bråker jo ufattelig mye i forhold til Seagate og Samsung diskene (i mine ører) og statistisk sett ligger de dårlig an når det gjelder returer og produktfeil. WD var trolig de beste diskene for 5-6 år siden, men ikke nå lengre...

Lenke til kommentar

Å blande inn at Hitachi har tatt over IBM diskene syntes jeg er litt drøyt, det betyr ikke at evig og altid har de dørlige disker, og det er jo noen år siden denne overtagelsen skjedde. Hitachi har gjort det veldig bra i de siste teste, vel så bra som andre merker.

 

for min del så har jeg bestilt en Samsung spinpoint120 250GB PATA disk, da denne scorer veldig bra på støy og varme, venter fremdeles på den så jeg ser frem til å få den snart.

 

Frankie

Lenke til kommentar
Å blande inn at Hitachi har tatt over IBM diskene syntes jeg er litt drøyt, det betyr ikke at evig og altid har de dørlige disker, og det er jo noen år siden denne overtagelsen skjedde. Hitachi har gjort det veldig bra i de siste teste, vel så bra som andre merker.

 

for min del så har jeg bestilt en Samsung spinpoint120 250GB PATA disk, da denne scorer veldig bra på støy og varme, venter fremdeles på den så jeg ser frem til å få den snart.

 

Frankie

5375758[/snapback]

 

Jeg er av den oppfatningen at når et selskap selger meg to produkter som begge ryker i løpet av kort tid, kommer jeg aldri til å kjøpe produkter av det selsakpet igjen, dette selv om selskapet får nytt navn og ny innpakning på produktene sine. Hitachi=IBM i mine øyne, og that's it. Sier ikke at min kritikk av Hitachi er reell, men sånn er nå mine fordommer og stereotyper. IBM harddisk er piss, uansett hvordan du vender og vrir på det, uansett hvor stille den er og hvor bra man kan vise ytelse i grafer...

 

Hehe, men for all del kjøp Hitachi dere. Dere kommer helt sikkert til å bli fornøyde. Jeg kjenner flere som har Hitachi disker, og er storfornøyde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...