Gå til innhold

Valg mellom iPod 5g eller Creative Zen Vision:M?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lenge vurdert å kjøpe 30Gb iPod 5G (video)

Men da oppdaget jeg at Creativ kommer med ZEN VISION:M.

Ut i fra bildekvalitet og slike ting får man mest lyst på vision:M

Den største grunnen til at jeg vil ha iPOD er mulighetene for å putte inn linux nå når det kommer. slik at den støtter div programer, spill, flere videoformater etc...

 

Creative ZEN VISION:M frister mest. Den ser jo bare rå ut. Men som sagt en linuxbasert iPod hadde også vert rått.

 

Hva ville dere ha gjort?

 

http://www.everythingusb.com/creative_zen_vision:m_30gb.html (engelsk test)

http://www.generationmp3.com/forum/Creativ...onM-t27828.html (fransk test)

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde uten tvil gått for Zen Vision: M, først og fremst fordi jeg synes Creative lager utmerkede mp3-spillere som såvidt meg bekjent ofte er veldig gode om ikke best på lydkvalitet. I tillegg er skjermen og batterikapasiteten bedre, den støøter flere filformater (spesielt dette med divx/xvid likte jeg), du kan få den i flere farger og den ser bedre ut (mener jeg).

 

Noen som vet når den kommer forresten? Sitter her og venter jeg.... :love:

Lenke til kommentar
Er jo også jævlig kjipt at ipoden har halve baterilevetiden på video i forhold til den  fra creative. Creativ har bedere skjermkvalitet samt stilling av kontraster etc, og støtter flere film formater.

 

Noen som vet om det er manuell equlaiser på ipod?

5353087[/snapback]

Nei, bare masse pre-defined EQ.

En ting jeg ikke skjønner, hvorfor skal folk drive og stille på dette?

EDIT: synes Rock passer fint fint.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Enig, jeg synes en EQ innstilling høres dass ut på en annen sang, jeg dropper rett og slett EQ på hele linja. Og dette med baterilevetid @ video. Gi iPod en sjanse og se hvor lite dette egentlig har å si. Du ser kanskje en episode av noe på senga, bruker den litt til og tilbake fra skolen. Du har fremdeles mye batteri. Ser en episode til etter skolen, lader den og repeterer syklusen. Dette funker utmerket.

Lenke til kommentar
Jeg føler du er inhabil ettersom du hater iPod.

5359879[/snapback]

Word!

 

Har selv alltid vært skeptisk selv til apple og ipod men her ville jeg valgt ipod når det er mellom de to, creative sin er dobbel så tjukk, styggere, veier mer. Men funksjonsmessig/batteri er creative bedre. Spørs om jeg hadde tørt å spille av video på bussen med den spilleren..

 

På den posten jeg nevnte så har jeg lagt ut bilde med de 2 spillerne siden av hverandre.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt dette med at alle legger så stor vekt på Vision M er tykkere enn Ipod. Man skulle da tro at de store funksjonsmessige fordelene Vison M har veier opp og vel så det for tykkelsen. Dessuten er den da ikke så tjukk. 1,8 cm er jo tross alt tynnere enn en gjennomsnittlig mobiltelefon, så jeg tror ikke folk vil ha store problemer med å trykke den ned i lomma.

Lenke til kommentar

Alle har ipod. Tenk nytt..... går for creative. Tør å la deg skille deg ut. Drit i hva andre mener. Tenk selv hva du føler for får mest for pengene.

 

Den ligger i lomma tross alt i 90 % prosent av tiden du bruker den.......

 

Bare se hva apple sjefen selv har sagt om ipod...

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
Noen her som har funnet ut en eksakt dato når creativ'en lanseres i norge?

Hardiskbaserte mp3-spillere tåler dem generelt mye? Tenker på jogging trening etc. Er det veldig veldig farlig å være uheldig å miste dem i gulvet?

5373273[/snapback]

 

Den bør helst ikke spille fra hardisken når fallet skjer, som du sikkert vet så er det skrivehoder og lignende på et vanlig harddisk og hvis man mister spilleren samtidig som den leser fra harddisken kan det få fatale konsekvenser.

 

Heldigvis har mange av dagens mikroharddisker ekstra støtte som skal ta for fallet, slik at det skal mye til for å klare å ødelegge harddisken.

 

Enda et poeng jeg kan trekke frem er at harddisk spillere bruker som regel veldig liten andel av tiden den spiller musikk på å lese fra harddisken. Alle spillere idag leser fra harddisken 1-2 sek og laster opp det på et innebygd minnekort og spiller av musikken derifra. Derfor om du vil ha spilleren til å vare lenge mellom hver gang du lader den så ikke spol for mye.

 

 

edit: fastholder fremdeles på at jeg ville foretrukket ipod av de 2 spillerne, men tviler på om jeg ville valgt noen av de om jeg skulle skaffet meg noe selv.

 

her er bildet jeg hadde lagt ut på en post tidligere

 

 

zenvisionm_appleipod3.jpg

Endret av Rakib
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...