Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

100Mbit Internett i Bergen, mulig for private?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er mulig for bedrift, men ikke private starter du et enkelmannsforetak. (Det er gratis.) Dermed er du bedrift.

Hvis du har en jobb har sansynligvis ikke arbeidsgiver noe imot å at deler av lønna di betales til bedriften din. (Han slipper da å betale arb.giver avgift for den delen.) Dermed kan du utgiftsføre nettlinja, og du slipper unna litt skatt. Hvis du i tillegg mva registrerer bedriften (ikke gratis) får du i tillegg fradrag på mva, og brått har du linje til halv kostnad av hva det koster for private.

Lenke til kommentar
Hvis du i tillegg mva registrerer bedriften (ikke gratis) får du i tillegg fradrag på mva, og brått har du linje til halv kostnad av hva det koster for private.

5351828[/snapback]

 

Det koster ikke fem øre om bli MVA-registrert, du dog ha en omsettning på over 50000,- i firmaet. Det er ikke sikkert det går og kun fakturere arbeidsgiver da dette kan oppfattes som ett ansettlesesforhold og ikke næringsvirksomhet.

Lenke til kommentar

Hallo.

 

Inenfor rimelighetens grenser tror jeg nok at det bare er NextGenTel sitt ADSL2+ tilbud som er noe enkelt å få til.

Der kan du få opp til 20Mbit ned og 1,2Mbit opplastingshastighet.

Koster 550.- i måneden, og er vel vesentlig billigere enn noen bedriftsløsning.

 

Høyere hastighet enn det må du vel over på egen kabel eller fiber for å få er jeg redd for.

 

Nettulf

Lenke til kommentar

Jeg har lenge tenkt på ADSL2+, men når jeg går inn på kundesidene til NGT, og klikker på oppgrader, får jeg beskjed om at de ikke kan finne andre produktklasser å oppgradere til. Har sjekket med Kapaks og funnet ut at min linjeavstand er ca 2.5km fra sentralen. Det jeg er redd for er at jeg ikke vil få 20mbit pga. avstanden. I dag har jeg ADSL Free fra NGT og får ikke mer enn 3700kbps ned og ca. 780kbps opp.

Lenke til kommentar
Jeg har lenge tenkt på ADSL2+, men når jeg går inn på kundesidene til NGT, og klikker på oppgrader, får jeg beskjed om at de ikke kan finne andre produktklasser å oppgradere til. Har sjekket med Kapaks og funnet ut at min linjeavstand er ca 2.5km fra sentralen. Det jeg er redd for er at jeg ikke vil få 20mbit pga. avstanden. I dag har jeg ADSL Free fra NGT og får ikke mer enn 3700kbps ned og ca. 780kbps opp.

5353587[/snapback]

 

Du får komme deg inn i en blokk med egen avatale til en bredbåndsleverandør... jeg bor i stavanger... vi har egen fiber til blokka, og hver leilighet tilbys 26 mbit opp og ned synkront. Dette koster kr 699 hvor jeg bor... :) God deal spør du meg.

Lenke til kommentar

" funnet ut at min linjeavstand er ca 2.5km fra sentralen" sier vel det meste om drømmen om hurtig internetforbindelse ved bruk av ADSL2+ da det fortsatt er slik at det store droppet kommer rundt 1000m linjelengde .

 

Fra 1500m til 1800m droppes det eksempelvis fra 20Mb til 15Mb og med en ca 8.3kilofeet kabel så vil tabellen si noe slik som rundt 9Mb Downstream på 2500meter .

 

På mine 2200m så sitter jeg på netto 12.5Mb i boksen og en venn av meg som sitter på 1700m får ca 14.5Mb .

 

Man får heller håpe Telenor slipper til Annex M istedet for Annex B som igjen gir oss mulighet for større Upstream ved bruk av ADSL2+ for oss som sikkert aldri får fiber .

Lenke til kommentar
" funnet ut at min linjeavstand er ca 2.5km fra sentralen"  sier vel det meste om drømmen om hurtig internetforbindelse ved bruk av ADSL2+ da det fortsatt er slik at det store droppet kommer rundt 1000m linjelengde .

 

Fra 1500m til 1800m droppes det eksempelvis fra 20Mb til 15Mb og med en ca 8.3kilofeet kabel så vil tabellen si noe slik som rundt 9Mb Downstream på 2500meter .

 

På mine 2200m så sitter jeg på netto 12.5Mb i boksen og en venn av meg som sitter på 1700m får ca 14.5Mb .

 

Man får heller håpe Telenor slipper til Annex M istedet for Annex B som igjen gir oss mulighet for større Upstream ved bruk av ADSL2+ for oss som sikkert aldri får fiber .

5354566[/snapback]

 

Det håper vi som ISP og, bare synd at Telenor har kjørt så knallhardt på ISDN standarden i Norge i alle år. AnnexM krasjer med annexB i kablene, får bare håpe Telenor klarer å få noe skikkelig utstyr som kan skille frekvensene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...