Gå til innhold

Hvor kan jeg levere inn kameraet for reperasjon?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte et Panasnik NVDS-65 digitalt videokamera av en kamerat nylig fordi han aldri hadde brukt det. Dette kameraet hadde han da kjøpt på QXL av en annen kar ca. 1 år tidligere.

 

Jeg har selvfølgelig klart å miste dette kameraet i gulvet, noe som har ført til at bildet har blitt helt merkelig. Sånn merkelig mosaikkmønster i LSD-skjermen. Og lyden har blitt borte....

 

Er det noen som vet om butikker i oslo som utfører service på panasonic-kameraer?

hvis jeg må sende kameraet til en bedrift, er det noen som har erfaringer med steder som utfører reperasjoner billig og effektiv?

Noen som har hatt ca. samme problem med kamera? (selvom beskrivelsen er rimelig dårlig)

 

fortsatt god jul!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å vite nypris/verdi eller hva du evnt betalte så vil jeg komme med ett lite generellt råd...

 

Hør hvor mye det evnt vil koste å reparere, av erfaring så er det svært lite billig elektronikk det er lønnsomt å reparere, koster det 30-50% av kjøpesum å reparere så er det vel strengt tatt like greit å kjøpe nytt.

 

I oslo sentrum kan du evnt høre med:

Foto video i møllergata

Oslo kameraservice nederst i karl johans gate

 

De fleste butikker må vel sende inn kameraer uansett hvor du leverer om jeg ikke tar altfor feil, må jo omtrent være kirurg for å åpne ett kamera nå om dagen. :p

 

Har ikke hatt noe likende problem med noen av kameraene jeg bruker og det ene har for å si det pent fått kjørt seg sikkelig. Allt fra risting fra planet zogg(ligger i sekk under sykling med bullet linse montert på hjelm), øl/cola dusj, blitt sparket ut av hånda(fylla har skylda), regn, osv...lista over tortur det stakkars sony tvr33e har måttet gjennomgå er vel på linje med ting som hører hjemme i elektronisk krig...

Litt funky farger i kulda, filtergjengene/plastikken foran ødelagt og til tider noe diskutabel hvitbalanse, bortsett fra det så er det imponerende hvor mye juling det har tålt.

 

Å gå i gulvet er døden for MYE elektronikk... :whistle:

Lenke til kommentar

Ville nok heller gjort dette. Støtskader kan også føre til senskader som ikke oppdages under første reparasjon. Og skal det inn en gang til etterpå, så ville du allerede ha spart penger på å kjøpt nytt.

 

Mosaikk kan også bety noe så lite alvorlig som skittent videohode (kan ha fått noe skitt på seg under fallet). Kjøp en mini-dv rensekassett og prøv det først... kan lønne seg å ha uansett.

 

Ellers heter det LCD skjerm... enkelte kan finne på å le av deg om du spør om LSD skjerm i en butikk (LSD er et narkotisk/kjemisk stoff eller noe sånt). :)

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...