Gå til innhold

Ang. C4, Clamores og AT miner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skulle gjerne flydd rundt i skauen og plukke kuler og hylser slik at jeg kunne reloada dem i mainbase.

5351939[/snapback]

Kuler blir vel ødelagt når de blir brukt, mens C4 og AT-miner neppe blir det. Vet ikke med claymores, men det hadde vært greit å kunne ta med seg når man forlater skjulestedet. Er mange ganger jeg har droppet å legge ut claymore av frykt for at frendly skal spasere rett oppå de.

Lenke til kommentar
Engis kan ta med seg AT miner. Sleng opp wrench og mekk i vei.

Claymores ville vært rart, ettersom de er proximity-basert.

C4 hadde vært greit, ja, men hvor mange ganger legger du C4 feil?

5350784[/snapback]

 

 

proximity basert meg i røven.

 

De er trigger basert. d.v.s. enten remote eller snubletråd. Det er uansett "helt" trygt å nærme seg en claymore fra baksiden...

 

Engi kan plukke opp miner igjen ja, men får du de tilbake som ammo? nei ikke etter det jeg har opplevd.

 

 

Togo: tja legger ofte C4 i veien i påvente av en fiendlig tank...hvis denne ikke kommer hadde det vært fint å kunne plukke dem opp igjen og bevege seg videre... eller hvis du prøver å feste C4 på en fi tank inni din egen base, men bommer på tanken, også dreper en eller annen annen den... da har du plutselig disabla all bruk av C4 i frykt for TKs (for ingen av dem innser at de må fjerne seg fra spawn så du kan detonere C4'en for å bli kvitt den etterpå selvsagt...

 

det finnes utallige situasjoner der jeg skulle ønske jeg kunne grabbe med meg C4 pakkene, AT minene og Claymore minene mine...

 

snakker selvsagt om ting du selv har lagt ut, og ikke fiendens utstyr...

Lenke til kommentar

Jo, du får da tilbake miner?

Har selv lagt miner på en vei, litt senere fjernet de når en tank skulle passere, og lagt de tilbake igjen.

Eller kanskje jeg blander med 1942? :hmm:

 

Ang. C4, det burde da være mulig å i det minste kunne deaktivere de med en avbitertang, som Spec Ops hadde, evt. om Engineer kunne gjøre det.

...eller bare plukke de opp, det burde da ikke være allverden, C4 er da såpass "kaldt"

 

Også vil jeg at Dice fikser at detonatoren er litt vel lysten på å aktiveres.

Spesielt de siste dagene har jeg klart å sprenge meg selv i luften når jeg skal sikre en vei eller base, slenger ut C4 i all hast, holder inne museknappen, og bang. :wallbash:

Endret av kjehaako
Lenke til kommentar

Er helt riktig som MrLee skriver :

Claymores er i virkeligheten avhengig av å trigges enten ved Tripwire eller Remote trigger. Dette skulle jo tilsi at sniperen som har lagt de ut iallefall kunne hatt muligheten til å defuse, evt ta den inn igjen. Litt kjedelig med TKs som kunne vært unngått når man ser at folk kommer til å vimse rett inn i de, for deretter selvfølgelig å gi punish.

 

I forhold til minene så skulle det jo være såre enkelt å plukke opp. AT-miner er konstruert slik at de er trykkfølsomme på så store trykk at en vanlig fotsoldat faktisk kan spasere rett over uten at de utløses. Det burde kanskje være slik at Engineeren som legger de ut kan plukke de opp ganske så kjapt, mens det for en annen engie vil ta lengre tid da han må sjekke for anti-tampering-devices (feller som armeres for å unngå for lett fjerning av fientlige miner)

 

C4 er det jo helt latterlig at det ikke går ann å plukke opp/ned igjen. 80% av gangene jeg bruker denne så slenger jeg den ut i veien fordi jeg ser en tank eller Apc, just in case.......5% av disse får jeg bruk for den. C4 er superstabilt, og er helt avhengig av at ladningen detoneres på skikkelig måte. Dette tilsier iallefall at det ikke er noe i veien for å plukke opp igjen pakka med sprengstoff.

Er helt enig i at det her burde vært muligheter for Engi/SpecOps å defuse/gjenbruke disse.

Lenke til kommentar

Mulig at claymores fungerer slik i virkeligheten, men det gjør de absolutt ikke i BF2. Jeg har iaf aldri fått sjansen til å legge ut en tripwire eller sitte med en detonator. Claymores sprenges på 5 meters avstand foran i BF2.

 

Dessuten erre ikke no problem å reuse C4, plukk opp et anna specops kit, så harru 5 nye. Slipper du alt det maset om å plukke dem opp igjen.

Lenke til kommentar
Dessuten erre ikke no problem å reuse C4, plukk opp et anna specops kit, så harru 5 nye. Slipper du alt det maset om å plukke dem opp igjen.

5353874[/snapback]

 

Det er jo bare en forferdelig dårlig løsning på et unødvendig problem.

"Hvorfor skulle man kunne hente mer ammo til bombefly når du like godt bare kan finne et nytt fly!?"

Lenke til kommentar
Jeg skulle gjerne flydd rundt i skauen og plukke kuler og hylser slik at jeg kunne reloada dem i mainbase.

5351939[/snapback]

Kuler blir vel ødelagt når de blir brukt, mens C4 og AT-miner neppe blir det. Vet ikke med claymores, men det hadde vært greit å kunne ta med seg når man forlater skjulestedet. Er mange ganger jeg har droppet å legge ut claymore av frykt for at frendly skal spasere rett oppå de.

5352023[/snapback]

 

 

Ehh. C¤ og claymore blir vel absolutt ødelagt når de brukes. :p Men jeg skjønte hva du mente :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...