Gå til innhold

Musikk: har laga remake av zelda sang-GERUDO VALLEY


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, kanskje det. Personlig vet jeg ikke helt hvordan det hadde vært med en rockeversjon. Eller, det kommer jo litt ann på hva slags rock. Jeg ser for meg mange instrumenter som kunne kledd Zeldalåter veldig bra.

 

Dog igjen, kan jeg bare tangentinstrumenter selv (Kan man piano, kan man bruke dem alle, om ikke veldig bra). Spørsmålet er vel heller om ikke jeg skulle smla sammen et par folk her i Bergen for å lage en Zelda skive. Det hadde jo vørt kos da.

Lenke til kommentar

DA tror jeg nesten jeg snart skal begynne å lage litt Zeldasnadder selv. På piano vel og merke. Om det blir veldig snadder får jeg se etter hvert, men en sang kan jeg allerede ganske bra, så den er det ikke noe problem med.

 

Har nå skaffet meg Guitar Pro 4 som er et utrolig hendig program. Kan konvertere midi-filer til noter, noe som passer meg utmerket da det er veldig mange Zelda Midifiler der ute. Har funnet en hel haug av dem, så nå er egentlig ikke noter noe veldig stort problem lenger.

 

Spørsmålet mitt er dog åssen man slår av den øverste av de to notelinjene. Den ene er jo TABS som jeg ikke har pieling på, mens den interessante er notelinjen under. Det vil si at jeg må sitte og se på ubrukelige tabs for annenhver linje.

Lenke til kommentar

Ja ok. Nå hører jeg TONNEVIS med hjemmelagd musikk om dagen, og jeg blir aldri imponert for å si det sånn. Men det her var:

 

VELDIG BRA!! :thumbup:

 

Så fin produksjon over hele linja. Fikk nesten tårer i øynene jeg, Zelda-veteran som jeg er. Imponerende kunnskaper på instrumenter har du også! Kan jeg spørre hva du bruker til recording?

 

@ Anth: Jeg er med på å lage en compilation med mange forskjellige hardware-karer/jenter som remixer Zelda-låter. Hadde vært moro da! :)

 

Ediit: Når "Ocarine of Time" kom på 64 lagde jeg en remix av Song of Time selv. Den er gammel og blodslitt, og siden jeg bare spiller synth, så havner den da i den respektive sjanger. Men er relevant nok for Zelda-fans! Direktelink har dere HER!

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Eg aner noe stort komme fra folk i denne tråden :innocent:

5392301[/snapback]

Hehe, hvem vet hvem vet. Idag sitter jeg igang "Project Zelda". Om jeg noen gang blir ferdig med et album så skal jeg nok se om ikke dere kan få et prøve eksemplar av meg. Faktisk har jeg klar en låt eller to. Faktisk en låt og to halve *Humre* Må bare finne ut åssen jeg skal få spillt dem inn. Tror nok det kanskje ville bli tungvindt å få pappa til å rigge opp miske/opptaksbordet i stua. Skal vist gå ann om man kobler data direkte til pianoet og spiller av via et program. Hva vet vel jeg.

 

Får prøve meg på forskjellige ting som tiden går. Fortsatt god tid til å øve på låtene da.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Hey! Så bra dette blir - ikke så lenge til Twilight Princess kommer nå heller.

Vurderer å lage en versjon av song of storms - evt Kakariko Village, selv om den har blitt gjort alt av et orkester jeg aldri kan måle meg med ;)

SkyMarshall: Bruker Cubase SL 3 til å ta opp- Har en mikrofon fra Behringer.

Veldig hyggelig med så mye trivelig tilbakemelding!

Dere som nå har satt igang med å lage sanger selv (noen som ble inspirert? :)) - post dem på forumet! Gøy å høre.

Har fått influensa nå, så spørs om jeg får spilt på en stund.

 

edit:

WOW

http://www.collegehumor.com/movies/165967/

Endret av Lapette
Lenke til kommentar

Glem det. Har nå funnet ut av det i Guitar Pro 5..... Så har nå lært meg akkompagmentet (gitarakkordene) som går i bakgrunnen. Melodien begynner å komme på plass. Dog synes jeg det elektriske pianoet hadde litt liten holdbarhet på tonene, selv med pianoet nede. Tonene klang ikke lenge nok synes jeg.

 

Får øve på flygelet også litt, og håper at det ikke blir solgt med en gang (Foreldrene skal selge flygelet. Er litt trist igrunnen).

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...