Gå til innhold

Handle med Visa Electron


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet noen nettsteder som selger pc-komponenter der du kan handle med Visa Electron....har ikke vanlig Visa.. :p

 

Thx :thumbup:

5350523[/snapback]

Tror du må ha vanlig visa ja, som de igjen må verifisere med å bruke bank kode sov. Eller så er mastercard ypperlig, trenger ikke anet en kort nr og cw2 kode.

Eller så er det å bestille på oppkrav, men siden du spør om dette her på forumet så er du vell ikke gammel nok til å inneha slike kort?. Spør mor eller far er mitt råd.

Lenke til kommentar
Noen som vet noen nettsteder som selger pc-komponenter der du kan handle med Visa Electron....har ikke vanlig Visa.. :p

 

Thx :thumbup:

5350523[/snapback]

Tror du må ha vanlig visa ja, som de igjen må verifisere med å bruke bank kode sov. Eller så er mastercard ypperlig, trenger ikke anet en kort nr og cw2 kode.

Eller så er det å bestille på oppkrav, men siden du spør om dette her på forumet så er du vell ikke gammel nok til å inneha slike kort?. Spør mor eller far er mitt råd.

5350583[/snapback]

jo, men jeg har i sparebanken vest....hadde jeg gått i for eksempel Nordea ville jeg fått Visa ;) Oppkrav er spinndyrt bare for småting som en dvd-brenner eller lignende :p

Lenke til kommentar
Orntlig visa er og forblir for dem over 18år ;)

5350707[/snapback]

 

Ja, lurte litt på hvordan Nordea klarer å skaffe visa til deg 4år før du har lov til å ha det. :tease:

5350721[/snapback]

Det går jo an å ha 2 kort i en konto.....noob... :tease: en til meg og en til pappa....hehe :p Morfar er da 60 år og har Visa Electron...!!

5350767[/snapback]

 

Den må du forklare bedre :)

At din 60år gamle morfar har electron sier ikke meg noe, siden det eg sier er at du må vere over 18 for å ha visa. (ikke electron)

Lenke til kommentar
Om du ikke visste det, så kan du handle med Visa Electron på Play.com, men du må ha kortnummeret isåfall. Det står ikke utpå kortet, men det er bare å spørre de i banken så får du det nok. Det har jeg gjort, har dog enda ikke prøvd å handle der.

5350762[/snapback]

Korrekt. Alle Visa Electron-kort har et kortnummer på lik linje med vanlig Visa, det blir bare ikke skrevet på selve kortet. Tok kontakt med banken, og fikk kortnummeret (jeg hadde fyllt 18 år da, så det er ikke sikkert de er like greie hvis man er under 18). Brukte dette kortet på nettet i flere uker før jeg fikk tilsendt et skikkelig Visakort. :)

Lenke til kommentar
Om du ikke visste det, så kan du handle med Visa Electron på Play.com, men du må ha kortnummeret isåfall. Det står ikke utpå kortet, men det er bare å spørre de i banken så får du det nok. Det har jeg gjort, har dog enda ikke prøvd å handle der.

5350762[/snapback]

Korrekt. Alle Visa Electron-kort har et kortnummer på lik linje med vanlig Visa, det blir bare ikke skrevet på selve kortet. Tok kontakt med banken, og fikk kortnummeret (jeg hadde fyllt 18 år da, så det er ikke sikkert de er like greie hvis man er under 18). Brukte dette kortet på nettet i flere uker før jeg fikk tilsendt et skikkelig Visakort. :)

5351131[/snapback]

Får ta meg en tur i banken å spørre i dag da... :)

Lenke til kommentar
Visa electron er lekevisa, som sagt. Eneste fordele med det er at du kan ta ut penger i utlandet. Og nei, du får IKKE Visa før du er 18 år. Punktum finale.

 

Og ellers så stemmer alt annet som er nevnt mer, med kortnummer feks.

5356644[/snapback]

 

 

Feil du kan få det hvis du får forleldrene til å underskrive på at de godtar det. Står på bankenes hjemmeside.

Lenke til kommentar
Visa electron er lekevisa, som sagt. Eneste fordele med det er at du kan ta ut penger i utlandet. Og nei, du får IKKE Visa før du er 18 år. Punktum finale.

 

Og ellers så stemmer alt annet som er nevnt mer, med kortnummer feks.

5356644[/snapback]

 

 

Feil du kan få det hvis du får forleldrene til å underskrive på at de godtar det. Står på bankenes hjemmeside.

5356781[/snapback]

akkurat :cool:

Lenke til kommentar
Grunnen til at man ikke får skikkelig VISA før man er over 18 er meget enkel, VISAkort kan man som regel overtrekke... I følge norsk lov, har man ikke lov å opparbeide seg gjeld før fylte 18 år. Det er også en av brunnene til at man egentlig ikke har lov til å bestille fra webshopper før man er 18.. :p  :p

5356801[/snapback]

Oi....må i fengsel då eller?

Lenke til kommentar

Moren min jobber i Nordea, og hun forteller at hvis man er fylt 13år, kan man åpne en "Ungdoms-konto" og få enten en grunnpakke(Cirrus og Maestro) eller med Visa Electron.

VISA Electron er et VISA-kort som bare kan brukes ELEKTRONISK, altså minibank, netthandel og betalings terminaler i butikker!

Jeg har kortet selv og det funker greit med internett kjøp! Men har ikke sett noen datanettbutikker med VISA Electron.. :ermm:

 

NB! Men som sagt MÅ man ha forelder/verges tillatelse!

Endret av gutt91
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...