Gå til innhold

Vidvinkel ikke has på under transport


Anbefalte innlegg

Har Sony HC1E og har kjopt vidvinkelen til dette kameraet. Det står i bruksanvisningen at den ikke skal stå på under transport?

Hvordan definerer dere dette?

Kan jeg ikke ha på vidvinkelen når jeg har den i en bag over skulderen? Hva om jeg har baggen liggende i bilen når jeg kjører?

Hva er grunnen til at den ikke kan sitte på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjenger av plastikk....

Her kommer ett problem med forbruker kameraer inn, dyr plastic fantastic!

 

Det er nok og LITT at produsenter tar høyde for slikt så de slipper å betale for de kundene som ikke eier forsiktighet når de behandler elektronikk.

 

Det som jeg ser mer som ett problem med små kameraer->vid/fisheye linse er at skulle man miste kamera eller slå borti noe så vil kraften fronten på kameraet får være større når du har en linse som står 1-3cm ut fra kamera enn om fronten alene traff det...feks. miste det i bakken.

 

Uten at jeg ville tatt noe ansvar så går det sikkert helt fint å ha den montert på hele tiden, så lenge man ikke kaster kameraet rundt.

Lenke til kommentar
Trolig har alle kameraene til Sony plastikk gjenger.

 

 

Du har sjekket gjengene du eller? Har hatt flere adaptere siste året, ikke en eneste av de med plastikk gjenger.

 

Det er plastikk i selve feste på kameraet, ikke på vidvinkeladapteret. Har du funnet et adapter i plast, er den optiske kvaliteten ikke det som bør festes på HC1. Sony har flere serier med adaptere med forskjellig kvalitet.

Lenke til kommentar

Det er nettopp det som er problemet, gjengene i kameraet er av plast, uansett ser gjenger sårbare. Det er derfor semipro bør ha bayonet feste som xm2/sony od170 osv.

 

Har selv en tung century vidvinkel og fisheye montert på mitt kamera(dvc30) som og har plastgjenger uten problemer, også under transport.

Lenke til kommentar

Vidvinkelen er Sony VCL-HG0737Y som er optimalisert for HDV. Koster ca 2000 kr og denne er ikke i plast. Men gjengene på HC1E kamera har plastgjenger. Derfor dette spørsmålet. Men det er i manualen til vidvinkellinsa at det står at den ikke skal være på under transport.

 

Skal jeg ha denne på under transport må jeg ha en bag som er 28cm lang innvendig? Hvilke andre produsenter enn Lowepro lager bagger?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...