Gå til innhold

Hjelp med Xbox 360 tilkobling til HDTV!


AltTrombone

Anbefalte innlegg

Vet det er laget en tråd om dette, men finner den ikke. Kan noen hjelpe meg eller vise meg til den tråden? Vel problemet er at vi har fått ny HDTV. En DELL 37 tommer. Får bilde, men ikke lyd. Hvorfor det? Prøver å følge tegningen i boken, men den passer liksom ikke helt til TVen... Hvordan vet jeg egentlig om jeg har Xboxen HD-innstilt? Holder det å stille det på ledningen? Ja, for jeg må bruke den ledningen med 6 ulike kabler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De tre kablene du har koblet inn som gir deg HDbilde sender ikke ut lyd.

Du må ta de to røde og hvite kablene og sette de inn i en lydforsterker/(kanskje tven din har inngang for disse)

 

Nightwolfie

5349952[/snapback]

 

 

Mener de på tegningen at det er den Gule ledningen som skal utelates? Hvorfor det? Brukes den bare på en vanlig TV?

Lenke til kommentar
De tre kablene du har koblet inn som gir deg HDbilde sender ikke ut lyd.

Du må ta de to røde og hvite kablene og sette de inn i en lydforsterker/(kanskje tven din har inngang for disse)

 

Nightwolfie

5349952[/snapback]

 

 

Mener de på tegningen at det er den Gule ledningen som skal utelates? Hvorfor det? Brukes den bare på en vanlig TV?

5350023[/snapback]

 

Den gule er vanlig videosignal, mens den røde og hvite er lyd (stereo). Disse tre kablene heter kompositt. Regner med det er den komponentkabelen - som fulgte med Premium-utgaven - du har. Der følger det også med en optisk lydkabel (sort liten plugg). Skal du få digital lyd, altså 5.1, må du bruke denne, ellers vil du kun få stereolyd.

 

Skal du ha lyden gjennom TVen eller et eventuelt stereoanlegg? Har du optisk lydinngang, så bruk for all del den, da den gir best lyd :) Har du derimot ingen optisk lydinngang må du bruke de røde og hvite kontaktene for å få (stereo)lyd.

 

Håper du ble litt klokere av denne posten :)

Lenke til kommentar

Compositt (den gule) er det som gir dårligst bilde kvalitet. Hvis du kjøpte premium utgaven så går jeg ut i fra at du har den kabelen med både Component og copositt på den.

 

Component, den rød, grønn og svarte <-- best bilde kvalitet, men som sagt tidligere her, så gir ikke dette lyd, du må derfor bruke den røde og hvite som sitter sammen med den gule inn på noen lyd innganger, eventuelt bruke den optiske kabelen. Den GULE er den eneste som IKKE skal brukes hvis du skal kjøre component.

Endret av warelf
Lenke til kommentar
Compositt (den gule) er det som gir dårligst bilde kvalitet.  Hvis du kjøpte premium utgaven så går jeg ut i fra at du har den kabelen med både Component og copositt på den.

 

Component,  den rød, grønn og svarte    <-- best bilde kvalitet, men som sagt tidligere her, så gir ikke dette lyd, du må derfor bruke den røde og hvite som sitter sammen med den gule inn på noen lyd innganger, eventuelt bruke den optiske kabelen.  Den GULE er den eneste som IKKE skal brukes hvis du skal kjøre component.

5351811[/snapback]

 

 

Takk takk! Da har jeg lyd.. Dog ikke sikker på om det er i HD.. må jeg stille på noe annet en den knappen på ledningen? HVa mener dere med digital lyd? Kan ikke se hvilken annen ledning jeg skal ha..

Lenke til kommentar
Compositt (den gule) er det som gir dårligst bilde kvalitet.   Hvis du kjøpte premium utgaven så går jeg ut i fra at du har den kabelen med både Component og copositt på den.

 

Component,  den rød, grønn og svarte    <-- best bilde kvalitet, men som sagt tidligere her, så gir ikke dette lyd, du må derfor bruke den røde og hvite som sitter sammen med den gule inn på noen lyd innganger, eventuelt bruke den optiske kabelen.  Den GULE er den eneste som IKKE skal brukes hvis du skal kjøre component.

5351811[/snapback]

 

 

Takk takk! Da har jeg lyd.. Dog ikke sikker på om det er i HD.. må jeg stille på noe annet en den knappen på ledningen? HVa mener dere med digital lyd? Kan ikke se hvilken annen ledning jeg skal ha..

5352187[/snapback]

 

Angående HD bilde - riktig å stille knappen på ledningen, ja. Men du må også inn i en av systemmenyene på dashbordet og velge 720p widescreen.

 

på signal-ledningen fra xboxen så er det en liten utgang til å koble til en optisk kabel for lyd. Denne kabelen har du ikke med mindre du har kjøpt en selv ved siden av. Og kjøper du en slik kabel så må du ha en surround forsterker som har slik optisk inngang. Vanlige tv'er har det ikke. Med digitallyd mener man vel egentlig at signalet overføres digitalt til en surround forsterker som da dekoder signalet og skaper surroundlyd i hjemmekinoanlegget ditt.

 

Dr.Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Compositt (den gule) er det som gir dårligst bilde kvalitet.  Hvis du kjøpte premium utgaven så går jeg ut i fra at du har den kabelen med både Component og copositt på den.

 

Component,  den rød, grønn og svarte    <-- best bilde kvalitet, men som sagt tidligere her, så gir ikke dette lyd, du må derfor bruke den røde og hvite som sitter sammen med den gule inn på noen lyd innganger, eventuelt bruke den optiske kabelen.  Den GULE er den eneste som IKKE skal brukes hvis du skal kjøre component.

5351811[/snapback]

 

Da har jeg misforstått.. :( Jeg trodde jeg kjørte component når jeg koblet til alt av ledninger. :) Så jeg skal ta bort den gule for å kjøre component? Hvis jeg har alle tilkoblet kjører jeg bare compositt? :hmm:

Endret av skille22
Lenke til kommentar
Compositt (den gule) er det som gir dårligst bilde kvalitet.  Hvis du kjøpte premium utgaven så går jeg ut i fra at du har den kabelen med både Component og copositt på den.

 

Component,  den rød, grønn og svarte    <-- best bilde kvalitet, men som sagt tidligere her, så gir ikke dette lyd, du må derfor bruke den røde og hvite som sitter sammen med den gule inn på noen lyd innganger, eventuelt bruke den optiske kabelen.  Den GULE er den eneste som IKKE skal brukes hvis du skal kjøre component.

5351811[/snapback]

 

Da har jeg misforstått.. :( Jeg trodde jeg kjørte component når jeg koblet til alt av ledninger. :) Så jeg skal ta bort den gule for å kjøre component? Hvis jeg har alle tilkoblet kjører jeg bare compositt? :hmm:

5352697[/snapback]

 

Ok, Men hva om jeg kobler til den gule i tillegg? Blir det dårligere kvalitet da? Eller har dette ingenting å si siden jeg velger component på plasma tv'n som input.

Lenke til kommentar

Den gule compositt er shitty bilde.

IKKE koble den til.

Siden du gir inntrykk av å ha lite peiling her risikerer du at du sitter å ser composittbilde hvis alle er koblet til rett og slett fordi feil "kanal" er valgt på tv.

La gul henge og dingle i fred.

Koble til rød grønn og blå for bilde.

Sett switchen til HDTV på pluggen som går i XBox 360.

Gå inn i XBox 360 sitt oppsett og velg tv-instillinger HD-TV 720p.

Lenke til kommentar
Den gule compositt er shitty bilde.

IKKE koble den til.

Siden du gir inntrykk av å ha lite peiling her risikerer du at du sitter å ser composittbilde hvis alle er koblet til rett og slett fordi feil "kanal" er valgt på tv.

La gul henge og dingle i fred.

Koble til rød grønn og blå for bilde.

Sett switchen til HDTV på pluggen som går i XBox 360.

Gå inn i XBox 360 sitt oppsett og velg tv-instillinger HD-TV 720p.

5352936[/snapback]

 

Jeg ble bare usikker når Dere nevnte at denne IKKE skulle være koblet til. Trodde egentlig ikke dette hadde noe si siden jeg velger Component på Plasmaen(kjøre component) og ble derfor redd for at bildekvaliteten blir dårligere grunnet at jeg har koblet til den gule også. :blush:

Lenke til kommentar

Du kan godt koble til både komponent og (gul) kabel samtidig. Det har ingen forskjell. Det eneste du risikerer er å "ikke" velge komponent på TVen, og da likevel få et bilde hvis du ved en feiltagelse velger kompositt. Så hvis det er fare for det, la den dingle. Når du har komponent kan du like så godt klippe av komposittkabelen (fortsatt den gule) og mate den til en tiger.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...