Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor har endret på kapaks...sukk


Anbefalte innlegg

Hmm.. Ser ut som Telenor har "strammet" inn på kapaks. Får ikke opp linjealternativene

mine lengre i det hele tatt, og de har vært der (type aktiv linje, ny linje) hele tiden. :thumbdown:

 

Nå kommer kun det mest åpenbare opp.

 

Skikkelig dårlig gjort spør du meg, jeg hadde aldri fått noen form for DSL ever om ikke jeg personlig kunne sette meg inn i infoen kapaks ga. Ingen av operatørene, i hvertfall ikke Telenor hadde løftet en finger for å gjøre det i hvertfall.

 

Sikkert for å skjerme seg fra kunder som skjønner hva de holder på med

og hvordan ting fungerer.

 

:thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men synd er det likevel... Er jo ikke alltid så enkelt å få dsl -og ofte har jeg opplevd at

"bevisførselen" må føres på eget initiativ for å få ting til.

 

Hos meg, både på sambandsnummeret mitt og på fastnummeret har linjevalgene falt bort...

Eneste trøsten er at jeg har lagret PDF av alle linjedata, linjenummer etc. for fremtiden. :thumbup:

 

Ante meg egentlig at de ville skrumpe inn på aksessen for oss vanlige dødelige etter hvert.

 

 

 

Tja, de ønsker vel ikke og avsløre hvor de har problemer med levering. Husk at det forgår endel utbygging av fibernett som selvsagt kan ha interesse av og se hvordan TN ligger ann i forskjellige områder.

Jeg har brukernavn og passord så jeg kan finne frem til mye info.

5350004[/snapback]

Lenke til kommentar

Nå er ikke denne infoen beregnet på deg eller noen andre her på forumet... så du kan syte så mye du vil. du skal være glad info har ligget inne såppas lenge som det har... dessuten har du vel ikke tenkt på at andre kunder kan ha tatt de alternative linjene?

 

 

Ingen her inne har noen rett til å klage på kapaks, for dette er en tjeneste som kun er for operatører. Dessuten benyttes mange andre metoder for å få fram linjer enn kapaks... f.eks. Telsis LK.

Lenke til kommentar

Hva gjorde du egentlig for å få DSL? Jeg har stått på ventelisten i 2-3 år nå, men det ser ikke ut som om Telenor gidder å se på den engang.

 

Å på kapaks står det samme nå som alltid:

Resultat av validering:

 

Det er ikke mulig å bestille bredbåndsprodukter på denne linjen i dag og det er IKKE registert en utbyggingsdato/ utvidelsesdato. Kunden kan settes på interesseliste/ forhåndsbestillingsliste, men det er ikke mulig å anslå leveringstidspunkt.

Forhold: ADSL kan ikke leveres i dag, ettersom sentralen ikke er bygget ut. ISPen ta imot forhåndsbestilling, men ikke bygge ordre i Telenors systemer.

 

Merknader:

 

Linjen har produktet ISDN GT

Sentralpunktet har ikke utstyr for produktet

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Ja, godonnet. Du får mene du hva du vil for min del. Men jeg er glad for at denne infoen har vært tilgjengelig så lenge som den har gjort, det har du rett i.

 

Fordi hadde jeg lagt min nåværende dsl-linje i hendene på de høykompetente og ikke minst overhjelpsomme kundeservicene rundt omkring så hadde jeg og mange fler

fortsatt betalt tellerskritt til telenor med 56k.

 

Det tok meg 3 forbannede år å få dsl fra det ble tilgjengelig her jeg bor, og det skyldes utelukkende at jeg møtte veggen hos operatørene.

 

Takket være informasjonen som jeg - på eget initiativ - fant og oppsøkte på kapaks, forumet her, ressurser på nettet og kontaktpersoner og at jeg traff EN eneste hjelpsom operatør som hadde mer en 30 sekunder til å undersøke og faktisk spørre deres tekniske kontakt til Jara (som privatpersoner ikke får prate med uansett faen) om de muligens kunne gjøre det slik og slik

- så fikk jeg SHDSL i september i år.

 

Og da var det plutselig veldig enkelt egentlig, leveringen tok en måned.

 

Så du kan si at jeg er veldig takknemlig for kapaks. Og veldig lei meg hvis muligheten til

å påvirke ens egen situasjon og muligheter for teknologi skrenkes inn til spørre "Lise-lotte"

på 05000 om jeg kan få bredbånd eller ei.

 

Men det er vel slik sånne som deg ønsker at det skal være?

 

 

Nå er ikke denne infoen beregnet på deg eller noen andre her på forumet... så du kan syte så mye du vil. du skal være glad info har ligget inne såppas lenge som det har... dessuten har du vel ikke tenkt på at andre kunder kan ha tatt de alternative linjene?

 

 

Ingen her inne har noen rett til å klage på kapaks, for dette er en tjeneste som kun er for operatører. Dessuten benyttes mange andre metoder for å få fram linjer enn kapaks... f.eks. Telsis LK.

5350319[/snapback]

Lenke til kommentar

Splitter P. Inegal:

 

Tja, min situasjon var noe annerledes da sentralen ble tidlig utbygget og naboene fikk dsl over en lav sko... En smule surt for å si det mildt, da jeg var en av pådriverne for utbygging i kommunen.

 

Din situasjon tilskrives vel manglende utbygd sentral, og det er vel verre å få gjort noe med...

 

Men vet om mange som har fått fart i sakene ved hjelp av underskriftskampanjer, forhåndstegning av abonnementer (slik at det lønner seg å bygge ut). Etc. etc.

 

Moralen er: Stå på - det nytter. Gjør man ikke noe sjøl, skjer det fint lite heller...

 

I min kommune drev folk (dette er 4-5 år siden da ADSL var relativt "nytt") og samlet

lister, skrev brev, involverte politikere og gudene vet hva ikke) før Telenor som fremste utbygger i det hele tatt innførte interesselister

 

:thumbup:

 

Hva gjorde du egentlig for å få DSL? Jeg har stått på ventelisten i 2-3 år nå, men det ser ikke ut som om Telenor gidder å se på den engang.

 

Å på kapaks står det samme nå som alltid:

Resultat av validering:

 

Det er ikke mulig å bestille bredbåndsprodukter på denne linjen i dag og det er IKKE registert en utbyggingsdato/ utvidelsesdato. Kunden kan settes på interesseliste/ forhåndsbestillingsliste, men det er ikke mulig å anslå leveringstidspunkt.

Forhold: ADSL kan ikke leveres i dag, ettersom sentralen ikke er bygget ut. ISPen ta imot forhåndsbestilling, men ikke bygge ordre i Telenors systemer.

 

Merknader:

 

Linjen har produktet ISDN GT

Sentralpunktet har ikke utstyr for produktet

:thumbdown:

5350464[/snapback]

Endret av steveak
Lenke til kommentar

Tja, kanskje noen som har tatt de ledige linjene mine da siden jeg ikke kan velge

mellom noen linjer lengre, som godonnet sier.

 

Fikk 4 ulike linjevalg i går på SHDSL søk, 1 aktiv og 3 "ny linje".

 

Idag squat.

 

Kanskje noen av naboene mine får dsl da.

Bra er det i så fall.

 

Synes jeg. Krysser fingrene for at kapaks er som den var, jeg da.

 

:thumbup:

 

Kommer fint inn jeg...

5350519[/snapback]

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...