Gå til innhold

Ebay og pc kjøp mm


Anbefalte innlegg

VIA KT400 Hovedkort

amd athlon xp2100

512 ddr ram

Gainward ti4200 128mb Skjermkort

 

Jeg liker å spille spill ala GTA og Call of duty, men dette frykter jeg begynner å bli for dårlig. Trenger jeg å kjøpe nytt kabinett? Kan jeg bytte bare disse fire delene?

 

Isåfall sparer jeg masse på å handle på ebay. Noen erfaringer/problemer med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Isåfall sparer jeg masse på å handle på ebay. Noen erfaringer/problemer med det?

5349707[/snapback]

 

Ville nok vært forsiktig med å kjøpe på ebay - ihvertfall en samlet pakke.

 

Ville ihvertfall forsikret meg om at det er en seriøs selger (lang fartstid og mange positive tilbakemeldinger) før jeg kjøpte noe litt dyrere via ebay.

 

Ikke det - langt de fleste er til å stole på - men skulle det skje noe, kan det bli litt plundrete og tidkrevende. Og da er det viktig at man handler med seriøse folk ;-)

Lenke til kommentar

Ok, jeg ska fortelle mine erfaringer med ebay.

 

Jeg er meget positiv til ebay og har kjöpt ca. 10 olike deler til min pc. Minne, skjermkort og cpu for å nevne noe. Har aldrig blitt lurt....

 

Nå er det sånn at man må bruke sunt "bondevett" når man ska handle fra utlandet (ebay).

Du kan jo se feedback på selger som andre har lagt inn. Jo flere pluss og mye feedback blir som regel en trygg handel.

Du ska ikke tro at du bare kan gjöre "superkupp" her men du kan nok spare en del penger (kjöpte akkurat et nytt x1800xt skjermkort til 3500,-).

Og det er nok en del som sender til Norge, du kan bare sende selger en meldning der du forteller hvor du bor, om han sender hit og annen info. Som regel kommer man langt med en hyggelig tone.

 

Men sen kommer vi til tollen i Norge. Dette kan bli et problem om du IKKE får selger til å skrive at produktet er en gave og at maxverdien inkl frakr ikke overskrider 1000,-. Produktet kan/ er ofte dyrere en dette men skriver selger dette får du det "gratis" hjem. Men jeg må nevne at dette er sikkert ikke lovligt, bare så at det er sagt.

 

Og ennå om sikkerhet ved å handle fra ebay: ebay er det störste "auktionstedet/ salgsplassen" på nettet (inget annet er engang i naerheten) og dette betyr nok at sikkerhet er en viktig sak. Da for selger som for kjöper. Det finnes også forsikring inkl i ebay systemet som dekker opp til 1000$.

 

All info om ebay finner her: www.ebay.com

 

Trenger du mer info, si i fra.

 

Mvh fornöjd ebay bruker!!

Lenke til kommentar
Ok, jeg ska fortelle mine erfaringer med ebay.

 

Jeg er meget positiv til ebay og har kjöpt ca. 10 olike deler til min pc. Minne, skjermkort og cpu for å nevne noe. Har aldrig blitt lurt....

 

Nå er det sånn at man må bruke sunt "bondevett" når man ska handle fra utlandet (ebay).

Du kan jo se feedback på selger som andre har lagt inn. Jo flere pluss og mye feedback blir som regel en trygg handel.

Du ska ikke tro at du bare kan gjöre "superkupp" her men du kan nok spare en del penger (kjöpte akkurat et nytt x1800xt skjermkort til 3500,-).

Og det er nok en del som sender til Norge, du kan bare sende selger en meldning der du forteller hvor du bor, om han sender hit og annen info. Som regel kommer man langt med en hyggelig tone.

 

Men sen kommer vi til tollen i Norge. Dette kan bli et problem om du IKKE får selger til å skrive at produktet er en gave og at maxverdien inkl frakr ikke overskrider 1000,-. Produktet kan/ er ofte dyrere en dette men skriver selger dette får du det "gratis" hjem. Men jeg må nevne at dette er sikkert ikke lovligt, bare så at det er sagt.

 

Og ennå om sikkerhet ved å handle fra ebay: ebay er det störste "auktionstedet/ salgsplassen" på nettet (inget annet er engang i naerheten) og dette betyr nok at sikkerhet er en viktig sak. Da for selger som for kjöper. Det finnes også forsikring inkl i ebay systemet som dekker opp til 1000$.

 

All info om ebay finner her: www.ebay.com

 

Trenger du mer info, si i fra.

 

Mvh fornöjd ebay bruker!!

5350324[/snapback]

 

Har handlet endel før fra ebay med diverse erfaringer men man lærer. Trenger jeg nytt kabinett, strøm?

Lenke til kommentar

Huh, nå skjönner jeg ikke hva du ska ha. Nytt kabinett?

 

Er det PSU du lurer på og om du trenger annen kabel så er svaret ja. En annen sak som gjelder psu er at du må se at den kan gå på 230v (i Norge) når de i USA benytter 110v. Stikkontakten i vegg er ulik den her hjemme men du kan benytte den du har i din pc: nå (kabelen altså).

Lenke til kommentar
Huh, nå skjönner jeg ikke hva du ska ha. Nytt kabinett?

 

Er det PSU du lurer på og om du trenger annen kabel så er svaret ja. En annen sak som gjelder psu er at du må se at den kan gå på 230v (i Norge) når de i USA benytter 110v. Stikkontakten i vegg er ulik den her hjemme men du kan benytte den du har i din pc: nå (kabelen altså).

5353691[/snapback]

 

Lurer på om jeg kan kjøpe 4 nye komponentene ( hoverdkort, skjermkort, pros og ram) og sette i det kabinettet jeg har som er på 300w. Vil ting passe? Vil det bli nok strøm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...