Gå til innhold

Ferdig post


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns du overreagerer når det gjelder det bildet.

 

Det med stolene var ganske frekt ja.

5349829[/snapback]

 

 

Du får kalle det hva du vil. Men å stå på sidelinjen å høre på diskusjon om hva dem "kan" bruke produktet, som faktisk jeg ønsker å kjøpe til andre formål enn å selge det til meg, er for meg litt på grensen. :hrm:

5350047[/snapback]

 

Syntes det er tull og kalle det dårlig service av Skeidar for att dem ikke vil selge deg en vare med avslag for att den skade. For Skeidar sin del har det vel da større verdi og bruke det som utstillings vare enn og slå av noen kroner til en kunde. Og du hadde valget og få en vare som var feilfri selv om du måtte bestille den. Men kjøkkenstolene skal du få medhold i att det var slett service.

Lenke til kommentar

En butikk kan fritt velge om de vil selge et produkt til en kunde, og fritt velge om de vil gi avslag på en vare som er skadet i kanten feks. At varehussjefen bestemmer at det bildet ikke skal selges er i hans fulle rett, men jeg er enig i at å ta en lang diskusjon over telefon mens man ignorerer kunden ikke er bra.

 

Skeidar har IKKE gjort noe direkte galt, men de har derimot oppført seg uprofft.

 

Men, jeg ser at du flere ganger nevner at du blir irritert, at du bryter inn, du sier at det selgeren forteller er "latterlig", selv om hun faktisk tilbyr deg en grei løsning på problemet. Du blir "forbanna" som du selv sier.

 

Jeg vil si at din frekkhet som kunde er på nivå med skeidars. Høflighet er en fin bil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Søkte litt på nettet vedrørende Skeidar fordi jeg i morgen antageligvis skal prøve å få kjøpt en Nicholas recliner sofa av dem. Da skal man teste om man kan prute på januar salget. Det går helt sikkert ikke, men det er verdt et forsøk. Uansett vil det nok bli noen av Skeidar butikkene som ikke får noen penger av meg. De bryr seg kanskje ikke om å tilfredstille mitt behov for som man f.eks kan se av historien over er det ikke kunden som er i fokus. Ordtaket er at det alltid er kunden som har rett og selgers formål er jo å selge varer. Hvorfor tenker dem ikke på dette når en kunde står i disken for å kjøpe en vare som attpåtil hadde en mangel? Hvorfor ikke bare gi det prisavslaget som skal til med det resultat at man får en blid kunde og saken ut av verden? I tillegg har dem jo oppnådd sitt formål nummer 1 som er å selge varer. I mine øyne er man ganske tett i nøtta om man ikke forstår at dette er den beste løsningen :thumbup:

 

Eller har dere som her er enige med Skeidar rett? :hmm:

Dere skulle vel kanskje faktisk ønske negativ omtale om dere selv hadde en bedrift? Kanskje i dette tillfellet at noen hundre potensielle kjøpere kunne ha blitt spart for nettopp denne historien for skarve 200 kroner.... Dere hadde vel bare tenkt at det hele hadde vært verdt det? YES, vi klarte å unngå et salg hvor kunden hadde lagt varen på disken og sto med lommeboka i hendene.

 

Det er noe som heter at en misfornøyde kunde er det samme som ti misfornøyde kunder. Dette fordi den misfornøyde kunden i motsetning til en fornøyd kunde forteller andre potensielle kunder sin historie. Denne målestokken ble brukt før internett ble dagligdags, så da kan man jo selv gjøre matten. Så langt har jo denne tråden 195 visninger på under to uker.

 

Det er ikke for å sette fyr på tråden, men litt søkemotor mat må man jo ha med. Håper også at alle på Skeidars sin side i denne saken fremdeles er enige at disse stakkars hundrelappene var verdt det hele.

 

Ønsker alle velkommen til januar salg hos Skeidar. Tilbud og mange varer til sterkt reduserte priser.

Lenke til kommentar

Dere vet ikke hva "dårlig" kundeservice kan være før dere har kjøpt en bil eller bolig. Problemer i forbindelse med kjøp av et, to eller tre produkter er som regel en kombinasjon av uflaks og dårlig kommunikasjon.

 

Det er når selger/foretaket gjentatte ganger over tid nekter den service som du har krav på at man kan være sikker.

 

Tråder som "jeg kjøpte en tv og nå hater jeg Elkjøp" har ofte ingen praktisk betydning for andre fordi problemet er svært isolert (en kunde, en selger og noen få produkter).

 

Jeg vil heller anbefale dere å skrive et høflig brev til hovedkontoret for foretaket og bedt om ny vurdering. Tipper at dere da får et annet svar.

 

Men det er kanskje lettere å syte og klage her :no:

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar
Dere vet ikke hva "dårlig" kundeservice kan være før dere har kjøpt en bil eller bolig. Problemer i forbindelse med kjøp av et, to eller tre produkter er som regel en kombinasjon av uflaks og dårlig kommunikasjon.

 

Det er når selger/foretaket gjentatte ganger over tid nekter den service som du har krav på at man kan være sikker.

 

Tråder som "jeg kjøpte en tv og nå hater jeg Elkjøp" har ofte ingen praktisk betydning for andre fordi problemet er svært isolert (en kunde, en selger og noen få produkter).

 

Jeg vil heller anbefale dere å skrive et høflig brev til hovedkontoret for foretaket og bedt om ny vurdering. Tipper at dere da får et annet svar.

 

Men det er kanskje lettere å syte og klage her  :no:

5408438[/snapback]

 

Syting og klaging her har en negativ effekt for butikken, noe jeg forsåvidt synes er berettigtet om man føler seg veldig dårlig behandlet, man kan såklart diskutere graden av dårlig service i dette tilfelle. Men å la butikker svi på pungen for dårlig service ser jeg ingen moralske skrupler med. Det er slik man viser at service er viktig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg kan bare støtte deg ved at jeg også foretrekker å handle på IKEA dersom produktene ellers er like. Jeg bestilte en (dyr) Jutzler garderobe fra Skeidar, tegnet opp hvordan jeg ville konfigurere den (bredde 200 cm, 4 dører) og spurte om jeg kunne få mellomvegg fra topp til bunn. Altså to skap a 100 cm, den ene med 50cm kurver fra topp til bunn. Nei, det var helt umulig, jeg kunne bare få 140 cm høy mellomvegg! Da jeg fikk skapene og begynte å montere dem, leste jeg i manualen at jeg kunne kjøpe ett skap (med to endevegger) og 2-3 "utvidelsesmoduler" (1 skillevegg med hull på begge sider + tak + bunn + bakside). På den måten får man nettopp det jeg spurte om. I tillegg passer dørene mye finere hvis man ikke har to vegger mellom de to 100-cm seksjonene. Og hele oppsettet hadde vært billigere på den måten. Klart at jeg ble sur. Kjerringa bare bestillte det jeg spesifiserte, hun hjalp meg ikke selv om jeg stilte konkrete spørsmål.

 

Jeg har tilsvarende historie om et lite kjøkkenskap (Norema) som jeg bestilte i tillegg til mitt Norema kjøkken (dyrt og feil). Jeg vet at jeg ikke ønsker å handle der mer. For mitt neste kjøkken velger jeg IKEA.

Lenke til kommentar

Igjen så virker det som det er dårlig kommunikasjon mellom kjøper og selger om noe få produkter. Hva hjelper det oss andre og hva har dette egentlig å gjøre med foretaket ?

 

En dårlig selger/konsulent finner du overalt. Tror noen her at f.eks. IKEA ikke også har noen dårlige og stae selgere som mangler kompetanse ?

 

Det finnes også mange eksempler på kunder som ikke vet hva de vil ha og som klager på alt.

 

Er derfor fortsatt skeptisk til at enkelt situasjoner kan belastes et helt foretak.

Lenke til kommentar
Igjen så virker det som det er dårlig kommunikasjon mellom kjøper og selger om noe få produkter. Hva hjelper det oss andre og hva har dette egentlig å gjøre med foretaket ?

 

En dårlig selger/konsulent finner du overalt. Tror noen her at f.eks. IKEA ikke også har noen dårlige og stae selgere som mangler kompetanse ?

 

Det finnes også mange eksempler på kunder som ikke vet hva de vil ha og som klager på alt.

 

Er derfor fortsatt skeptisk til at enkelt situasjoner kan belastes et helt foretak.

5408834[/snapback]

 

Det er sikkert dårlig service alle steder en gang iblant, men graden varierer, og de som er verst får forhåpentligvis mest tyn. Om folk sier noe hver gang det skjer dårlige ting vil de butikkene som gjør det dårligst også få flest negative tilbakemeldinger. De som er ansatte representerer foretaket, og det er også disse man som forbruker må forholde seg til. Som forbruker er det interessante at man får dårlig service, hvem i butikken som har skylda er uinteressant, og butikkens problem.

 

AtW

Lenke til kommentar
Igjen så virker det som det er dårlig kommunikasjon mellom kjøper og selger om noe få produkter. Hva hjelper det oss andre og hva har dette egentlig å gjøre med foretaket ?

 

En dårlig selger/konsulent finner du overalt. Tror noen her at f.eks. IKEA ikke også har noen dårlige og stae selgere som mangler kompetanse ?

 

Det finnes også mange eksempler på kunder som ikke vet hva de vil ha og som klager på alt.

 

Er derfor fortsatt skeptisk til at enkelt situasjoner kan belastes et helt foretak.

5408834[/snapback]

 

Det er sikkert dårlig service alle steder en gang iblant, men graden varierer, og de som er verst får forhåpentligvis mest tyn. Om folk sier noe hver gang det skjer dårlige ting vil de butikkene som gjør det dårligst også få flest negative tilbakemeldinger. De som er ansatte representerer foretaket, og det er også disse man som forbruker må forholde seg til. Som forbruker er det interessante at man får dårlig service, hvem i butikken som har skylda er uinteressant, og butikkens problem.

 

AtW

5408855[/snapback]

 

I så fall er det veldig "farlig" å lytte til dem som skriker høyest.

Da må man se på klagestatestikken til f.eks. forbrukerrådet.

 

Ikke misforstå innleggene mine. Jeg har også opplevd lignende.

Men jeg tror mye skyldes enkeltpersoners medføde egenskaper og litt uflaks.

Dvs. alt unntatt en hvis VW forhandler i Lier. Der tror alle er late drittsekker :(

Lenke til kommentar
Igjen så virker det som det er dårlig kommunikasjon mellom kjøper og selger om noe få produkter. Hva hjelper det oss andre og hva har dette egentlig å gjøre med foretaket ?

 

En dårlig selger/konsulent finner du overalt. Tror noen her at f.eks. IKEA ikke også har noen dårlige og stae selgere som mangler kompetanse ?

 

Det finnes også mange eksempler på kunder som ikke vet hva de vil ha og som klager på alt.

 

Er derfor fortsatt skeptisk til at enkelt situasjoner kan belastes et helt foretak.

5408834[/snapback]

 

Det er sikkert dårlig service alle steder en gang iblant, men graden varierer, og de som er verst får forhåpentligvis mest tyn. Om folk sier noe hver gang det skjer dårlige ting vil de butikkene som gjør det dårligst også få flest negative tilbakemeldinger. De som er ansatte representerer foretaket, og det er også disse man som forbruker må forholde seg til. Som forbruker er det interessante at man får dårlig service, hvem i butikken som har skylda er uinteressant, og butikkens problem.

 

AtW

5408855[/snapback]

 

I så fall er det veldig "farlig" å lytte til dem som skriker høyest.

Da må man se på klagestatestikken til f.eks. forbrukerrådet.

 

Ikke misforstå innleggene mine. Jeg har også opplevd lignende.

Men jeg tror mye skyldes enkeltpersoners medfødte egenskaper og litt uflaks.

Dvs. alt unntatt en hvis VW forhandler i Lier. Der tror jeg faktisk minst 4 av de ansatte er noe drittsekker/løgnere :( Det er såpass mange at jeg tror dette er smittsomt over hele foretaket og helt til Møller's hovedkontor i Oslo.

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar

Skeidar har selvsagt rett til å nekte å selge bildet til en lavere pris, men det er jo utrolig klønete. Sannsynligvis har de en meget god bruttofortjeneste på de fleste av sine produkter, slik at de likevel ville tjent penger på å gi litt avslag, pluss at de ble kvitt en skadet vare. Dårlig service? Tja.. Uprofft? Definitivt!

Lenke til kommentar
Søkte litt på nettet vedrørende Skeidar fordi jeg i morgen antageligvis skal prøve å få kjøpt en Nicholas recliner sofa av dem. Da skal man teste om man kan prute på januar salget. Det går helt sikkert ikke, men det er verdt et forsøk. Uansett vil det nok bli noen av Skeidar butikkene som ikke får noen penger av meg. De bryr seg kanskje ikke om å tilfredstille mitt behov for som man f.eks kan se av historien over er det ikke kunden som er i fokus. Ordtaket er at det alltid er kunden som har rett og selgers formål er jo å selge varer. Hvorfor tenker dem ikke på dette når en kunde står i disken for å kjøpe en vare som attpåtil hadde en mangel? Hvorfor ikke bare gi det prisavslaget som skal til med det resultat at man får en blid kunde og saken ut av verden? I tillegg har dem jo oppnådd sitt formål nummer 1 som er å selge varer. I mine øyne er man ganske tett i nøtta om man ikke forstår at dette er den beste løsningen  :thumbup:

 

Eller har dere som her er enige med Skeidar rett?  :hmm:

Dere skulle vel kanskje faktisk ønske negativ omtale om dere selv hadde en bedrift? Kanskje i dette tillfellet at noen hundre potensielle kjøpere kunne ha blitt spart for nettopp denne historien for skarve 200 kroner.... Dere hadde vel bare tenkt at det hele hadde vært verdt det? YES, vi klarte å unngå et salg hvor kunden hadde lagt varen på disken og sto med lommeboka i hendene.

 

Det er noe som heter at en misfornøyde kunde er det samme som ti misfornøyde kunder. Dette fordi den misfornøyde kunden i motsetning til en fornøyd kunde forteller andre potensielle kunder sin historie. Denne målestokken ble brukt før internett ble dagligdags, så da kan man jo selv gjøre matten. Så langt har jo denne tråden 195 visninger på under to uker.

 

Det er ikke for å sette fyr på tråden, men litt søkemotor mat må man jo ha med. Håper også at alle på Skeidars sin side i denne saken fremdeles er enige at disse stakkars hundrelappene var verdt det hele.

 

Ønsker alle velkommen til januar salg hos Skeidar. Tilbud og mange varer til sterkt reduserte priser.

5408150[/snapback]

Det du faktisk sier her, sånn kort fortalt, er at UANSETT hvor idiotisk, urimelig, tåpelig og sært en kunde oppfører seg, så skal selger følge han.

 

Da tar du feil.

 

Ha en god dag.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...