Gå til innhold

Vakker solnedgang ved havet


KT400

Anbefalte innlegg

Hei

 

Det var en nydelig solnedgang for et par dager siden, som jeg heldigvis fikk tatt noen bilder av. Jeg fikk prøvd meg med ulike lukketider på kameraet, og dette er bildet jeg ble mest fornøyd med (måtte retusjere bort en strømledning som gikk tvers over bildet...). Det hadde vært morsomt å fått litt konstruktiv kritikk, da jeg er nybegynner når det gjelder å fotografere andre ting enn familiebegivenheter :hmm:

 

Bildet er tatt med Canon Powershot S2 IS.

 

[Edit] Nytt bilde vedlagt -> Opprinnelig postet bilde var blitt kraftig komprimert ved en feiltakelse.

 

 

post-24721-1135804607_thumb.jpg

Endret av KT400
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bærer tydelig preg av et billig objektiv. Men stemningen i bildet er nydelig :)

5349542[/snapback]

Takk skal du ha! Jeg kikket nøyere på bildet jeg hadde lagt ut, og oppdaget at dette ved en feiltakelse var blitt kraftig komprimert! :blush: Jeg har nå byttet det ut med et som ikke er så komprimert. :thumbup:

Lenke til kommentar

Et veldig bra bilde, men du må nesten rette på horisonten, det hadde heller ikke gjort noe om du hadde kuttet vekk noe av bunnen, og fjernet lysene, eller for enkelhets skylt gjort hele forgrunnen svart, det trur jeg hadde hjulpe litt.

 

EDIT: også fjerne strømledningen

Endret av ferik
Lenke til kommentar

Jeg for min del synes det ble for mye svart, mao at ca 40% av bildet er helt "nytteløst" svart. Hvis du skal få til et "solnedgangbilde" som slår an må du finne en mer eller mindre interessant forgrunn eller noe slikt, for ellers blir det bare nok et bilde av solnedgangen (som du sikkert har sett før). Prøv deg fram med mindre kjente motiver; det vil bli mer spennende.

I tillegg, på slike bilder der du har en horisont bør du prøve å plassere den vannrett i bildet. Endel kamera har linjer i søkeren som gjør dette lettere, men uansett er det lett å rette opp i etterkant hvis du har bommet litt.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...