Gå til innhold

Oppgradering av Kontor PC, 939 system.


Anbefalte innlegg

Jeg skal hjelpe min far med å oppgradere pc-en hans. Jeg trenger av den grunn deres hjelp til å fikse ett best mulig oppsett for han.

Han har satt en max pris på 6000,- og det han trenger er:

 

- Hovedkort

- CPU

- RAM

- PSU?

- Skjermkort

 

Han har en 250watts Aopen strømforsyning fra før, men jeg vet ikke om den vil holde. Han er ikke særlig spill intressert og pc-en kommer til å brukes til websiden, adobe photoshop og alle sånn ''kontor'' programmer.

Hva bør han kjøpe? Jeg tenkte litt på ett 939 oppsett, med Asrock hovedkort, men er ikke sikkert. Han vil ha pc-en så stabil som mulig.

Endret av Vighilicious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Har akuratt bygd meg en pc...

 

ASRock 939DUAL-SATA2 Socket 939 AMD 575kr-Stabilt og Lydløst

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz HT 1334 kr- jeg synes denne yter bedre enn P4 2.6ghz

Veritech 512MB DDR PC3200 400Mhz 331kr-billig bra ram

AOpen QF50A Midi Tower kabinett 300w 465kr - Kabinett vifta som følger med bråker litt...må få bytta den.

Gainward GeForce 6200 TurboCache, PCI-E 128mb 449kr- Dette spiller faktisk Battlefield 1942 på high :thumbup: + lydløst ingen vifte :love:

 

Totalt 3159

 

Du trenger windows xp,harddisk og cdrom i tillegg.

Jeg kjøpte også en Arctic Cooling Freezer 64 Pro Prosessor kjøler. Den er helt stille og kjøler bra..

 

Mvh

Pc Lynet

Lenke til kommentar
Hei

 

Har akuratt bygd meg en pc...

 

ASRock 939DUAL-SATA2 Socket 939 AMD 575kr-Stabilt og Lydløst

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz HT 1334 kr- jeg synes denne yter bedre enn P4 2.6ghz

Veritech 512MB DDR PC3200 400Mhz 331kr-billig bra ram

AOpen QF50A Midi Tower kabinett 300w 465kr - Kabinett vifta som følger med bråker litt...må få bytta den.

Gainward GeForce 6200 TurboCache, PCI-E 128mb 449kr- Dette spiller faktisk Battlefield 1942 på high :thumbup: + lydløst ingen vifte :love:

 

Totalt 3159

 

Du trenger windows xp,harddisk og cdrom i tillegg.

Jeg kjøpte også en Arctic Cooling Freezer 64 Pro Prosessor kjøler. Den er helt stille og kjøler bra..

 

Mvh

Pc Lynet

5349103[/snapback]

Hei og takk for svar.

Jeg trenger som sagt bare de delene som er satt opp i den første posten. Han har alle de andre delene fra før.

Jeg vurderer det hovedkortet som du satt opp nå, men jeg tror jeg kan gå for en enda bedre CPU og mer ram? Når det gjelder skjermkort trenger han ikke mer enn at det viser bilde, men det er jo greit viss det kan kjøre litt.

Tror dere at 250w kan ett 939 system med 2 cd-rommer og 2 harddisker?

Lenke til kommentar

Heisann ja nå er jeg klar til å bestille! Men før jeg bestiller kan noen forsikre meg om at dette er bra?

 

Oppsettet:

- AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0 Ghz BOXED

- ASRock 939DUAL-SATA2 Socket 939

- Kingston 2048MB 400MHz DDR PC3200

- Samsung Spinpoint P120S 250GB S-ATA II

 

I sammen med en Aspire 520w strømforsyning og et geforce4 mx. Skjermkortet oppgraderer jeg siden til pci-e! Følger det med s-ata tilkobling med hovedkortet?

Lenke til kommentar
Hva slags kabinett har du da? Siden kabinettet bare har en 235W PSU, er det gode sjanser for at kabinettet begynner å bli gammelt også, spesielt med tanke på kjøling. Kabinettet du bruker bør i allefall ha en kabinettvifte i tillegg til den i PSU.

5354418[/snapback]

 

Hei. Jeg kaster den gamle strømforsyningen og bruker en bedre. (Aspire 500w.) Det med ventilasjonen kommer til å gå greit. Jeg har nok av vifter liggende.

 

Pc-en kommer i første omgang til å kjøre med et geforce 4 mx kort AGP. Etterhvert kommer jeg til å oppgradere til PCI-E. Jeg har bestilt pc-en nå slik som jeg satt den opp i post nr 4. Håper ikke det blir alt for overkill, men pc-en skal vare og jeg regner mer flere og flere programmer vil støtte dualcore.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...