Gå til innhold

Ny strømforsyning ?


Anbefalte innlegg

Hei.. jeg har funnet ut at det tar nok litt tid før jeg får penger og tid til å sette sammen en ny PC. Men dere har sikkert tråden "Lite strøm" at jeg får opp en feilmelding om at det er for lite strøm til det nye skjermkort..

 

Det er det eneste jeg kan fikse først og fremst.. så det i hvertfall er i orden, inntil jeg får ny PC.

 

Noen av spillene mine er sykt trege nå fordi skjermkortet er så kraftig og jeg har så liten strømforsyning 360 watt.. maks for skjermkortet er 300 w.

 

Jeg må kjøpe ny strømforsyning. helst 500 til 600 watt :)

 

ser på denne:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308851&cks=SER

 

Er den noe bra?

 

tenker kanskje å bestille den eller hvis dere har en annen anbefaling til meg.. at jeg bestiller ikveld eller noe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det var atx?

 

tror ikke det er så viktig på kabinettstørrelsen, heller formfaktoren, har brukt samme kabinett i 4-5 år nå, atx, og har en psu fra august i den...

 

Tagan 580W 2force TG580-U22

 

anbefales på det sterkeste... veldig diskrét, trygg, kraftig, stabil, STILLE, og samtidig estetisk psu, syns nå jeg da...kan absolutt ikke angre på denne! bytta mot en 300 watts innebygd fra serverkabinett

 

men, ok, poenget mitt var at om det er atx så skal den uansett passe i kabinettet, men størrelsen er et litt annet spørsmål, for denne nye kunne jeg ikke skru fasti "taket", slik som den gamle psuen, men det trengs heller ikke, for den holder seg i skruene på siden... problemet forekommer dersom du har en stor cpukjøler, for de nye psuene har en tendens til å være litt store...

 

(JA, den holder seg på plass med bare sideskruene! bruttern min har til og med festa den OPP-NED!) ;)

Endret av enema
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke kjøpe denne :

 

http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ASP520WBLA

 

Siden du har lite med peng, vil eg tru at denne er bra for deg.

Har den selv..er nesten lydløs og stabil. Den fekk og bra test hos overklokking.no

 

Edit : http://overklokking.no/art.php?artikkelid=15619 ..her er testen. Den som er testet er på 500 w og har ikke SATA. Den som eg linket til lenger oppe er på 520w og har SATA kontakter.

Endret av Sheriff_buford
Lenke til kommentar

Hiper er bare å anbefale har den selv og har vert stabil siden jeg kjøpte den for flere månder siden, den bråker lite, geniale kabler (kan tas av dem du ikke treng) 580W!, Blått lys også tøft! :)

 

pict01355gz.th.jpg

 

PS trur jeg trenger å få en elektriker og hjelpe meg å koble :p bare surr hos meg hehe :innocent:

Endret av wiak
Lenke til kommentar

ok, avtagbare kabler kan være veldig nyttig, for tagan'en min har så mange tilkoblingsmuligheter at jeg måtte dra over halvparten av kablene på baksiden av kabinettet...

 

fint med så mange tilkoblingsuligheter, riktignok, men for mye av det gode kan bli litt rotete, så det beste forslaget hittil er vel Hiper ;)

 

go for it :thumbup:

Lenke til kommentar

Okei.. men jeg må dessverre litt lengre enn forventet. Jeg holder på med lappen.. Oppkjøring neste måned. Det koster sinnsykt... Må ut med over 5300 kroner til før jeg har lappen.. Det er noe nytt jeg må ta, et kurs GL 2 heter det visst.. nye reglene sier det.. koster 2700 kroner.

så er det oppkjøring.. så venter til det er over.. til jeg har lappen. :D

 

Håper det sees forståelig :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...