Gå til innhold

skal ha mer ram, men vet ingenting


Phoncible

Anbefalte innlegg

har en dell dimension med 1gb ram idag, tror det er 2 512mb brikker. er interessert i å ihvertfall fordoble ramen, men vet veldig lite om slikt. kan jeg bytte ut bare den ene brikken med en større? vil det være smart å evt kjøpe én 2gb-brikke og la den andre plassen stå åpen for evt oppgradering?

 

vil forskjellige typer ram utgjøre stor forskjell? kjører endel tunge musikkprogram som krever mye minne. har en dell dimension med pIV3,4ghz prosessor, usikker på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har en dell dimension med 1gb ram idag, tror det er 2 512mb brikker. er interessert i å ihvertfall fordoble ramen, men vet veldig lite om slikt. kan jeg bytte ut bare den ene brikken med en større? vil det være smart å evt kjøpe én 2gb-brikke og la den andre plassen stå åpen for evt oppgradering?

 

vil forskjellige typer ram utgjøre stor forskjell? kjører endel tunge musikkprogram som krever mye minne. har en dell dimension med pIV3,4ghz prosessor, usikker på hovedkortet.

5348400[/snapback]

 

Med mindre du er villig til å legge veldig mye penger i dette, så ville jeg foreslå 2x1024mb. Og ja, det er ganske stor forskjell på de forskjellige.

 

Skal du overklokke? Og forresten hva slags CPU er det som kjører på 4Ghz? :p

Lenke til kommentar
hjertelig!

 

This system ships standard with DDR2-400 memory. KTD-DM8400 (DDR2-400) and KTD-DM8400A (DDR2-533) are both supported for this system, but will only run at 400MHz when mixed.

 

 

hva betyr det for meg?

5357646[/snapback]

 

Det betyr at du kan benytte både 400 og 533 Mhz minne, men at om du velger den raskeste så vil den bare operere på 400Mhz.. Så velg den som er billigst du, ikke sikkert det er den "tregeste" da minneprisene avhenger mye av hvor mye som produseres av de forskjellige brikkene, sjekk hos dell du..

 

Nå vet jeg ikke hvilke forhandlere som fører kingston, men sender du en mail til f.eks. Komplett så kan de sikkert hjelpe deg. Kan være Kingstonbrikkene er billigere en Dell sine. Oppgi da varenummeret på dellbrikkene (Kingston sitt : KTD-DM800(A)) slik at de raskere finner frem til de riktige brikkene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...