Gå til innhold

Et bra strategi spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Age of empires 2 er ganske gammelt, men et knasende godt strategispill!

5348619[/snapback]

 

Nå er vel det det rts-spillet med mest fart i jeg vet om. Veldig stressende spill. (Går jo ann å spille chill også da, men ikke på nettet mot andre.)

 

Act of War er stilig ja. Personlig hvil jeg foreslå Warhammer 40k, det er fart i det, men du trenger ikke stresse så voldsomt.

Lenke til kommentar

Civ 4 er kongen, men Rome: Total War kan også gå i eit roleg tempo, heilt til du kjem til real time-kampane. Men der er det virkelig strategiar som tel, så det blir eit realistisk høgt tempo. I Warcraft blir det ofte slik at alt du har berre stormar på, men viss du brukar den taktikken vil du i R:TW i beste fall vinne med høge dødstal til begge sider. I det lange løp vil du til slutt bli utsletta med ein slik spelestil, og dermed blir farten på spelet lavare for at du skal kunne overleve. Eg vil derfor anbefale deg å i alle fall kjøpe Civ 4, og helst R:TW òg. Kanskje det beste er å kjøpe eit spel først, for så å kjøpe det andre 1-2 månader seinare :) - Begge spela tar tid, og er like fengslande heile tida!

Endret av Brighto
Lenke til kommentar

jeg må nesten neve Take Cammand serien.

 

lages av 2 karer i usa. og når det kommer til ren strategi er det ingen som slår dem, jeg er en av de heldige som får spille en luket Beta, av deres nye spill. som skal komme i april..

 

hadde nettopp et perfect spill, der jeg hadde full kontroll på finden, og med min division(ca 8500) holdt jeg en hær(ca 40 000) i sjakk i over en time.. det var helig å få til den strategien man hadde satt seg, og hele tiden kunne kontre findens bevegelser..

noen bilder fra tidlige slag.

manassas.jpg

manassas2.jpg

manassas3.jpg

manassas4.JPG

manassas5.JPG

manassas6.JPG

 

 

man kan spille som kjente Generaler fra Borger krigen. som General Lee, Longstreet, eller Maj. Gen. Thomas "Stonewall" Jackson

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

woo hoo, Take Command: 2nd Manassas har fått en utgiver,

 

Paradox Takes Command

Civil War strategy game to be published worldwide

 

Stockholm, December 29, 2005 – Global publisher Paradox Interactive announced today that they have added yet another major strategy game title to their 2006 portfolio. Developed by MadMinute Games, Take Command: 2nd Manassas explores the titular 1862 battle of the American Civil War, which proved to be the pivotal engagement of the Northern Virginia Campaign. The game is scheduled for a worldwide release on April 18, and has a SRP of $39.99.

 

Take Command: 2nd Manassas is the latest game based on MadMinute Games’s award-winning real-time game engine, which has been hailed by many critics as the greatest tactical Civil War PC engine of all time. While focusing on the essential elements of decision-making, the player needs to Take Command or be overcome by it.

 

"The detail within Take Command: 2nd Manassas is amazing, and strategy gamers will get hours of gameplay out of this great release,” said Fredrik W. Lindgren, Director of Publishing at Paradox Interactive. “MadMinute Games shares Paradox Interactive's passion for quality strategy games and we are excited to finally be able to include a Civil War game of this caliber to our portfolio."

 

"MadMinute Games is thrilled to be working with Paradox,” said Norb Timpko, CEO MadMinute Games, Inc. “We wanted someone that would let the world know about the Take Command series and we feel that we have found that in Paradox. With their history of successfully publishing strategy titles, we feel that this is the perfect match.”

 

Features include:

· 48 Scenarios from the three most important battles of the 2nd Manassas Campaign

· Linked Scenario Tree, where results of one battle carry over into the next

· 5 Gigantic battlefield maps based on historical records from the Library of Congress; the most accurate American Civil War battlefield maps available in a PC game

· 3 Modes of gameplay: Historical, Open Play, and Custom/User Created Battles

· Control thousands of troops and direct them over 3D terrain (including Generals, Infantry, Cavalry, Artillery and Supply Wagons)

· Accurate ballistics for weapons

· The ability to play as any leader in Custom/Open Play Battles

 

About Paradox Interactive

Paradox Interactive has been a leading publisher and developer of strategy games for the PC platform since 1999. Well-known for their strategy titles, the company's distribution network and followers span the globe. Paradox's experienced team has completed more than 16 titles, including such best-selling games as the Europa Universalis and Hearts of Iron franchises, as well as Crusader Kings. Their latest worldwide PC release was DIPLOMACY, the game of international intrigue.

Paradox website

 

About MadMinute Games, Inc

MadMinute Games, Inc is a true "garage game" company. The company was founded by two friends who, with minimal experience in the gaming industry, worked at night and on weekends for three and a half years to complete their initial project, Bull Run. Now joined by a group of volunteer designers and testers, they've soldiered on to produce MadMinute's second product, Take Command: 2nd Manassas. The MadMinute community is growing and the founders hope to someday work on the "Take Command" series full-time. Their combat engine has received excellent reviews and their AI has been lauded in numerous publications, even by the difficult to please "Grognards."

Lenke til kommentar
Imperial Glory - kjøpte det til som julegave til bestevennen min og en kopi til meg. Vi er helt hekta! www.imperialglory.com for mer info.

5349899[/snapback]

 

Da burde du prøve Rome: Total War, som er omtrent det samme spillet, bare at det foregår i en annen tidsepoke, og at det er bedre (Imperial Glory mangler masse ting som gjør det ganske så frustrerende til tider).

 

Forresten må jeg si meg skuffet over at ingen her har nevnt Warhammer 40.000: Dawn of War og utvidelsespakken Winter Assault! Det er jo et kjempeflott strategispill!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...