Gå til innhold

Klokking av AMD 3700+


Anbefalte innlegg

Jeg har rota litt på dette forumet og på nett for å sette meg inn i cpu klokking.

 

Jeg har nå hørt om noe som heter FSB og denne må stilles høyere. Jeg gikk da inn i biosen men fant ingenting som het FSB(Front side bus) Men det var noe annet som jeg kunne stille. Det sto 200mhz der fra før så jeg satt den til 215mhz. Så starta jeg maskinen på nytt, og nå ligger den min CPU på 2365mhz! Skal jeg ikke stille multiplier også? Jeg har vært der og der står den på 11 med 2200mhz bak. Så kan jeg bla ned til 12multiplier og der står det 2400mhz!

 

Så betyr det at visst jeg stiller ned til 12 så blir CPUen 200mhz raskere? Hvilken sammenheng har dette med det jeg stillte først(FSB)?

Endret av ATI vs GeForce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så betyr det at visst jeg stiller ned til 12 så blir CPUen 200mhz raskere? Hvilken sammenheng har dette med det jeg stillte først(FSB)?

Sammenhengen er at fsb (eller cpu frequency som det heter på Asus) ganger multipler = cpu frekvensen.

200x12= 2400Mhz

215x12 = 2580Mhz osv

Bare husk at fsb også angir minnefarten, så den øker også til 215Mhz (430 effektivt i dual system) :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...