Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

speedtouch 516i i bridge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig å sette ruteren i "tilnærmet" bridge-modus, se min signatur for fremgangsmåte. Hele prosessen er ikke rett frem, dog ikke så alt for vanskelig heller. Men, hvis meningen er kun å bruke en trådløs ruter bak 516i (altså en ruter uten trafikkprioritering) er det lettere å koble slik at ruter nr. 2 blir et aksesspunkt uten å stresse for mye med konfigurasjon av speedtouchen. Her må du i så fall komme med mer info, ellers er det bare å trå til.

 

edit: trykkleif

Endret av Zenit
Lenke til kommentar

skal ha følgende oppsett etterhvert. 516i--->d-link 624----> pc, ip telefon og dreambox.

 

Kjører nå med en smc router i stedet for d-link.

 

Hva mener du med trafikkprioritering? Med det oppsette jeg skal ha så må noen porter være åpne mot dreambox for at det skal fungere.

Lenke til kommentar

Med trafikkprioritering mener jeg en ruter som er er satt opp til å prioritere visse typer trafikk slik at én bestemt tjeneste ikke bruker opp all kapasiteten. D-link sin gaming-ruter f.eks. Disse må kobles via wan-porten for at det skal fungere. I hvert fall de modellene jeg vet om. Din ruter har ikke slik funksjonalitet.

 

Poenget mitt var å koble opp ruteren som et aksesspunkt, altså ikke bruke wan-porten på ruter nr. 2 slik at du kun åpner porter i speedtouch. Det skal være en guide linket i nettverks-faqen, og hvis du søker litt får du en god del treff da det er et spørsmål som ofte tas opp her.

Lenke til kommentar
Har mottatt speedtouch 516i fra NGT.

 

Er det mulig å sette dette i bridge modus?

5347851[/snapback]

 

 

...jeg har ikke testet, men dette gjør vel i praksis det du vil?? Fryktelig knot å komme seg dit da jeg fikk min ruter i kveld og har bare trykka vilt inni menyene her.... :!:

 

 

EDIT: hmmm det funker visst litt dårlig ja "ingen kompatible enheter funnet" - hva må man gjøre da? sette på en UPnP-ruter bak 516'en? :hmm:

post-11890-1136225900_thumb.jpg

Endret av N_R
Lenke til kommentar

les denne artikkelen. jeg har holdt på med ngt nå i flere dager. du får ikke sette routeren i bridge mode da mister du support. der skal være mulig å sette routeren i bridge mode via telnet men jeg gjorde følgende:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=519691&hl=

 

dette er kun til info men ...

håper den kan være til hjelp.

 

510 routeren har også en slik firewall setting.

 

jp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...