Gå til innhold

Er dette et bra hovedkort?


GBL

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått et gigaByte GA-8l915PL-G hovedkort til jul noen som har testet dette og vett om det er bra dårlig.

 

Hovedkort GigaByte, GA-8I915PL-G, med støtte for 800/533 MHz FSB, socket 775. Støtter Intel Pentium 4 samt Intel Celeron D-processorer. Integrert 8-kanals lydkort (AC-97) og innebygd 10/100/1000 Mb LAN. 3 PCI + 1 PCI express x 16+ 2 PCI express x 1 kortplasser. 1 PATA 100 samt 4 seriell-ATA. PS/2-tilkobling for mus og tastatur, 8 USB 2.0-tilkoblinger m.m. Plass for 2x184 pins DDR-SDRAM (DDR-400 opp til 2GB). Leveres med engelsk manual. Størr. ATX 305x220 mm.

 

Er kjøpt på clas ohlson derfor jeg er litt i tvil!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nesten ikke lyst å skrive dette siden det var julegave men får vel siden du spør..

Ikke akkurat det jeg ville kjøpt om infoen du skriver om det er rett..

Ting som ikke er helt hva det BØR være:

Kun 2 RAM slots og ikke DDR2

1 PATA!!!?

Kun 4stk s-ata (ok, de fleste klarer seg med det men de aller fleste nye HK har flere)

800MHz max

Lenke til kommentar
Har nesten ikke lyst å skrive dette siden det var julegave men får vel siden du spør..

Ikke akkurat det jeg ville kjøpt om infoen du skriver om det er rett..

Ting som ikke er helt hva det BØR være:

Kun 2 RAM slots og ikke DDR2

1 PATA!?

Kun 4stk s-ata (ok, de fleste klarer seg med det men de aller fleste nye HK har flere)

800MHz max

5347754[/snapback]

De færreste trenger mer enn to minneslotter (selv om Intel-brikkesett kan drive 4 stk. på full guffe). Forskjellen på DDR(1) og DDR2 er heller ikke avskrekkende.

i915PL er en budsjettversjon av i915-familien, og Intel har der droppet DDR2-støtten. i915PL kom lenge etter i915P, noe som tyder på at selv Intel har innsett at det ikke er fryktelig viktig å få DDR2 på beina så fort som mulig.

 

Hvis du ikke har lagt merke til det, så har alle Intel 9xx-brikkesett (ICH6 sørside og oppover) kun én IDE-kanal.

 

De aller fleste greier seg med 800 MHz FSB. 1066 MHz-prosessorene koster mer enn dobbelt så mye som PC'en min.

 

Jeg ser det finnes to versjoner av kortet, Rev.1 og Rev.2 der forskjellen ligger i at Rev.2 har 2 IDE-porter ekstra (men som kun kan brukes til harddisker). Trådstarter har Rev.1 ser det ut som.

 

Alt i alt synes jeg det ser ut som et helt upåklagelig kort for en som ikke er ute etter det aller, aller beste. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...