Gå til innhold

Ett spm om syncmaster 930BF


RegRot

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på er om jeg kan kjøre min syncmaster 930BF på 1280*1024 med 75hertz? For jeg må nemlig hake av "hide modes that the monitor can not display" for at det skal gå an å velge 75hertz...

 

ps: utenpå esken så står det 1280*1024 a 75hz

Endret av RegRot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg installert nye skjermkort-drivere og chipset drivere nå... Har også såvidt prøvd med 75hz, bilde blir litt klarere og bedre, men tørr ikke bruke det hvis det kan skade skjermen ;)

 

Håper hvertfall noen kloke hoder kommer med svar snart :)

 

Edit: jeg driver å switcher fra 60-75hz nå og jeg ser at forskjellen er faktisk veldig stor, mye bedre med 75hz... Jeg håper noen sanrt konkluderer med at det ikke skader å bruke 75hz...

Endret av RegRot
Lenke til kommentar
Jeg installert nye skjermkort-drivere og chipset drivere nå...  Har også såvidt prøvd med 75hz, bilde blir litt klarere og bedre, men tørr ikke bruke det hvis det kan skade skjermen  ;) 

 

Håper hvertfall noen kloke hoder kommer med svar snart :)

5347718[/snapback]

 

Du prøvde med å huke av slik at du viste frekvenser som kunne skade skjermen?

Lenke til kommentar
Hvis du bruker DVI så skal du bruke 60hz noe som skal være helt klart det beste med DVI tilkobling. Med konverterer til analogt signal så kan du vel bruke 75hz hvis du vil men hvor trygt det er tør jeg ikke å si.

5350958[/snapback]

 

Er det fler enn meg som synes det er litt teit at de reklamerer for 75 hz når det er meningen at man skal bruke dvi som du sier skal brukes på 60hz? :hmm:

Lenke til kommentar
Hvis du bruker DVI så skal du bruke 60hz noe som skal være helt klart det beste med DVI tilkobling. Med konverterer til analogt signal så kan du vel bruke 75hz hvis du vil men hvor trygt det er tør jeg ikke å si.

5350958[/snapback]

 

Er det fler enn meg som synes det er litt teit at de reklamerer for 75 hz når det er meningen at man skal bruke dvi som du sier skal brukes på 60hz? :hmm:

5351439[/snapback]

 

Merket selv at det ble mer klart med 75hz i analog men når jeg brukte DVI til DVI så var 60hz der like bra som 75hz analogt.

Er vel ingen 100% korrekte svar angående dette etter hva jeg har lest .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...