Gå til innhold

ATI Overdrive. Bra måte å overklokke på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det bra å bruke ATI Overdrive til å overklokke et skjermkort med? Altså bare skru på den å la den finne klokkehastighetene.

 

Er det mulig/lurt å klokke lengre enn den gjør selv?

5347465[/snapback]

 

 

Når jeg klokker mitt ATI kort, burker jeg ATI tools, jeg syns dette er veldig greit og lett. Det har også en sånn auto overclock funsjon. Jeg skal ikke si jeg har prøvd den veldig mye, grunne er vel at det ikke går som jeg vil. Den fortsetter å klokke helt til den finner artifact, eller at PC'en rett og slett skrur seg av.

 

Det som er med disse auto overclokkerne er at de skjeldent stopper der det er stabilt, de går gjerne lenger.

Lenke til kommentar

Lillebror har X1800XL, og bruker overdriven. Funker helt fint, han får 7600 poeng i 3D Mark 05. Kortet fant selv klokkehastigheten. Jeg er ikke så erfaren med klokking av skjermkort. Men kortet klokket seg fra 500 til 600MHz, er dette bra? Er ikke helt sikker på hva tallene står for, men tror det er kjernefrekvensen.

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar
Lillebror har X1800XL, og bruker overdriven. Funker helt fint, han får 7600 poeng i 3D Mark 05. Kortet fant selv klokkehastigheten. Jeg er ikke så erfaren med klokking av skjermkort. Men kortet klokket seg fra 500 til 600MHz, er dette bra? Er ikke helt sikker på hva tallene står for, men tror det er kjernefrekvensen.

5379752[/snapback]

 

Det er en veldig sikker måte å overklokke et kort på... Man får langt i fra optimal ytelse med denne funksjonen... Men det skal endel til å ødelegge et skjermkort ved bare "vanlig" over klokking uansett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...