Gå til innhold

Hva skal til for a bli fosterfar? (singel)


Christian86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg snakker ikke om hvorvidt homofile bør få adoptere eller ikke. det får de ikke i norge i dag.

 

poenget mitt var at siden homofil adopsjon ikke er lov, er neppe situasjonen noe bedre stilt for aleneforeldre...det hadde isåfall vært veldig unaturlig. men jeg vet ikke sikkert hva loven sier om det..

 

edit: her er hva adopsjon.com sier om ensliges muligheter for å adoptere barn (hvis det var det du ville);

 

"Enslig:

Adopsjonsloven inneholder ingen bestemmelser om forbud mot at enslige får adoptere. Det har imidlertid vært ført en restriktiv praksis ut fra den oppfatning at det gir barn større trygghet å ha to foreldre. Departementet fastholder at adopsjonsbevilling bare bør gis til enslig adopsjonssøker hvis det er etablert en spesiell tilknytning til barnet, f.eks. gjennom slektskap, fosterbarnsforhold e.l. Unntak kan også gjøres hvis søkeren har spesielle ressurser i forhold til barn."

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Så lenge vi holder Valgjerd & co borte fra makten så vil det nok være et greit faktum at enslige kan adoptere innen 5-10 år vil jeg tippe..

5351376[/snapback]

 

Adopsjonsloven har ikke noe forbud mot at enslige får adoptere. Det har imidlertid vært ført en streng praksis ut fra den oppfatning at det gir barn større trygghet å ha to foreldre.

 

Det er lov i dag, og jeg kjenner indirekte folk som har gjort det.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...