Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med oppstart, internett, og alt mulig!


Anbefalte innlegg

Nå for ikke lenge siden, ba faren min meg komme opp, fordi jeg skulle se på dataen deres. Problemet viste seg og være det at dataen ikke vil gjøre noe som helst.

 

Ved siden av musa, står det en blinkende CD-Plate, men det er ingen CD-plater i CD-ROM/DVD-ROM. Jeg prøvde å gå inn på Min Datamaskin, men der kom jeg ingen vei, for da hang alt seg.

 

"Kanskje det løser seg ved å starte om dataen..?", sa jeg til meg selv.

Så prøvde jeg det. Jeg trykka "Slå av" så den skulle få "hvile" litt inntill jeg slo den på igjen. Det første som skjedde, var at Windows XP-Loading skjermen kom. Da den var ferdig, ble alt svart, men lyset på skjermen var fremdeles grønt. Etter 1-2min kom skjermen hvor du velger hvilken konto du skal starte. Jeg trykka på kontoen de bruker, og så sto det "Velkommen" i 1min, før den kom opp. Og da begynte CD-plata ved siden av musa å blinke igjen. :nei:

 

Den vil ikke starte noe som helst.

 

Vet ikke om dette er til noen nytte, men.

 

Intel Pentium 4 2,4ghz

768mb DDR Ram

 

Håper på rask hjelp. :thumbup:

 

- Med vennlig hilsen Chenky!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå for ikke lenge siden, ba faren min meg komme opp, fordi jeg skulle se på dataen deres. Problemet viste seg og være det at dataen ikke vil gjøre noe som helst.

 

Ved siden av musa, står det en blinkende CD-Plate, men det er ingen CD-plater i CD-ROM/DVD-ROM. Jeg prøvde å gå inn på Min Datamaskin, men der kom jeg ingen vei, for da hang alt seg.

 

"Kanskje det løser seg ved å starte om dataen..?", sa jeg til meg selv.

Så prøvde jeg det. Jeg trykka "Slå av" så den skulle få "hvile" litt inntill jeg slo den på igjen. Det første som skjedde, var at Windows XP-Loading skjermen kom. Da den var ferdig, ble alt svart, men lyset på skjermen var fremdeles grønt. Etter 1-2min kom skjermen hvor du velger hvilken konto du skal starte. Jeg trykka på kontoen de bruker, og så sto det "Velkommen" i 1min, før den kom opp. Og da begynte CD-plata ved siden av musa å blinke igjen. :nei:

 

Den vil ikke starte noe som helst.

 

Vet ikke om dette er til noen nytte, men.

 

Intel Pentium 4 2,4ghz

768mb DDR Ram

 

Håper på rask hjelp. :thumbup: 

 

- Med vennlig hilsen Chenky!

5347254[/snapback]

 

I mine ører høres dette ut som ett ganske stygt virus, eller spyware. Se om du klarer å innstalere noen programmer på PC'en og kjør noen søk. Evt start i safemode, og se om samme problemet dukker opp da.

 

Det som skjer når det står "Velkommen" er at de fleste prosessene lastes inn. Det er enten ekstremt mange prosesser, eller noen som tar latterlig mye RAM eller lignende.

 

Ettersom dette er PC'en til foreldrene dine regner jeg ikke med at formatering er med i bilde, men det er kanskje det som faktiskt tar kortest tid. Det kan ofte bli mye kluss når man skal fjerne virus. Og resultatet blir skjeldent optimalt.

 

BTW Den svarte skjermen er i sammenheng med at den laster inn drivere til skjermkort etc. Kan godt hende det har kommet ett virus inne i noen av disse driverne.

 

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...