Gå til innhold

Raptor 150 GB kommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm hørtes ut som denne harddisken bråker noe.. 36db!! ai ai..

Er denne raskere enn 36GB versionen??

5346812[/snapback]

Øhhhh du kødder...! Stemmer det at disken er bare på 36dB så blir dette faktisk verdens mest stillegående harddisk på 10000 rpm! Så dette lover bra! :cool:

5346912[/snapback]

 

Støy har jo aldri vært et stort issue på scsi-disker da disse for det meste sitter i bråkete workstations eller servere. Når det da ikke finnes andre alternativer i SATA-markedet så er det ikke overraskende at det er den mest stillegående.

Til sammenligning så ligger vel Samsung og Seagate på rundt 25dB.. 36dB er jo sykt mye mer enn 25dB hvis sammenligner mot disse.

Endret av CrZy_T
Lenke til kommentar
Samsung eller Seagate disker på 25 dB...aldri hørt om. Kan du komme med en link?

 

Raptor 150 på 36dB er ikke bare mer stille enn 10000 rpm SCSI disker, den er også mer stille enn andre 7200 rpm SATA disker!

5346948[/snapback]

SATA disker på over 36dB? Lages det? Og hvem f... gidder i så fall å kjøper noe sånt? Westerns egne SATA disker blir oppgitt til å holde et par og tredve dB, og har kommet dårlig(st) ut i de fleste støytester jeg har lest. Nei det virker ikke som du er helt oppdatertpå markedet...

Lenke til kommentar
Samsung eller Seagate disker på 25 dB...aldri hørt om. Kan du komme med en link?

 

Raptor 150 på 36dB er ikke bare mer stille enn 10000 rpm SCSI disker, den er også mer stille enn andre 7200 rpm SATA disker!

5346948[/snapback]

SATA disker på over 36dB? Lages det? Og hvem f... gidder i så fall å kjøper noe sånt? Westerns egne SATA disker blir oppgitt til å holde et par og tredve dB, og har kommet dårlig(st) ut i de fleste støytester jeg har lest. Nei det virker ikke som du er helt oppdatertpå markedet...

5347189[/snapback]

Tror kansje det er du som ikke er så oppdatert

Her er støy fra endel disker testet fra storage review Link

Samsung 120gb disken er den mest støysvake disken de har testet på 38.9db

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Tror kansje det er du som ikke er så oppdatert

Her er støy fra endel disker testet fra storage review Link

5347217[/snapback]

dB målinger oppgis normalt for 1 meters avstand, ikke 3 mm! Da blir jo verdiene skyhøye som du ser... Sånne målinger duger bare til å sammenligne internt mellom diskene som er med i testen. Derfor har Storage Review også spesifikt oppgitt avstanden og ikke bare dB verdiene.

Lenke til kommentar
Samsung eller Seagate disker på 25 dB...aldri hørt om. Kan du komme med en link?

 

Raptor 150 på 36dB er ikke bare mer stille enn 10000 rpm SCSI disker, den er også mer stille enn andre 7200 rpm SATA disker!

5346948[/snapback]

SATA disker på over 36dB? Lages det? Og hvem f... gidder i så fall å kjøper noe sånt? Westerns egne SATA disker blir oppgitt til å holde et par og tredve dB, og har kommet dårlig(st) ut i de fleste støytester jeg har lest. Nei det virker ikke som du er helt oppdatertpå markedet...

5347189[/snapback]

Tror kansje det er du som ikke er så oppdatert

Her er støy fra endel disker testet fra storage review Link

Samsung 120gb disken er den mest støysvake disken de har testet på 38.9db

5347217[/snapback]

Funker dårlig å sette reelle tester opp med oppgitte data. Hvis jeg ikke tar helt feil så er oppgitt dB målt 1 meter fra disken elns, mens StorageReview målte ved 3mm.

Endret av CrZy_T
Lenke til kommentar
Noen som har funnet ut hva forskjellen på "Gamer" og "server" er enda? Hadde vært artig å vite om det i det hele tatt er noen annen forskjell enn branding. Kanskje litt lavere skrive/lese/søketid på gamer.

5347391[/snapback]

 

Ja

Server utgaven får

Time Limited Error Recovery (TLER)

noe som skal korigere feil melom disk og raid kontroller (etter hva jeg har forstått)

Lenke til kommentar
Den virker litt støyende ja. Tidligere modeller av Raptor har ikke gitt noe serlig bedre ytelse (i forhold til "vanlige" disker), men vi får se hvordan denne blir. Jeg tror ikke at det blir den store forskjellen.

 

BTW: Hvor ble det av de raske SSD-diskene?

5347411[/snapback]

36db er slett ikke ille, spesiellt på en 10k rpm disk. Det er ikke så veldig ille lyd av de gamle raptorene iallefall. Har både samsung, maxtor seagate og vanlige wd disker i mine pcer, og det eneste negative med støyen på dagens raptorer er at det er litt mere høyfrekvent lyd av de. Men ingenting super irriterende. Og jo raptorene er merkbart raskere enn vanlige 7200rpm disker på enkelte ting, spesiellt søketiden som er vel halvparten av de fleste 250GB diskene som de fleste har.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...