Gå til innhold

Er noen visse personer unormale?


salah

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er en gutt som har fylt 16 år nå, har hatt et par kjærester i hele mitt liv og har omtrent "Ikke vært borti" noen jenter etter det, og har ikke brydd meg særlig om det.

 

Men så har jeg starta på skole i Oslo, og etter den tida føler jeg VELDIG stor press på meg og føler meg utrolig unormal, siden jeg ikke er med gutta og drikker og ligger med opp til to forskjellige jenter hver helg. Jeg blir ofte "mobba" for det, og får kommentarerer som "når du blir stor, vil du ikke få deg dame, for kvinnfolk liker erfarne gutter", og "er du homse siden du ikke vil pule jenter?" etter meg. Ja jeg vet at det bare er å gi faen i det de sier, selv om de er mine beste venner.

 

Men når man har hatt det slik i et halvt år, blir man jo gal av det, man klarer ikke å tenke "jeg gir faen i det de sier" til man er ferdig med videregående (2 og halvt år til).

 

Så jeg trenger egentlig litt rådgivning, og gjerne om dere kunne fortalt litt om dere selv og forhold.

 

Og et par spørsmål, er jeg unormal som "takker nei" til jenter fordi jeg heller vil bruke tida mi på noe annet (som jeg mener er bedre å bruke tida si på)?

Er jeg unormal som ikke vil ha meg kjæreste fordi jeg heller vil lære å programmere, og drive firmaet mitt og vil vente med forhold til jeg blir eldre?

 

Er det "farlig" å være "uerfaren"? Dvs, ikke være god til å sjekke opp jenter og være god i senga?

 

Sorry, vet at dette er teit, men jeg blir gal..

 

Mvh, pavlion

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Verste med denne gutten er at det er sant, jeg får ofte se jentene han har på besøk (enten han ringer meg når han er drita (han gjør ofte det), eller via webcam på MSN eller lignende).

 

Jeg må helt ærlig si jeg ikke skjønte helt den formelen du satte opp, kunne du forklart litt lettere?

Lenke til kommentar

Tubbytazz refererer til 3'er regelen som halvt er "fakta" og halvt er en urban myte.

Den sier at alle uttalelser om seksuell aktivitet fra en gutt er overdrevet, det faktiske antallet nedlagte jenter er en tredjedel av hva gutten sier. Hvis en gutt sier han har hatt sex med 15 jenter, har han egentlig hatt sex med en tredjedel: 5 jenter.

For jenter sier den at antallet gutter pult er underdrevet, det faktiske antallet nedlagte gutter er tre ganger så mye som det jenta sier. Hvis en jente sier hun har hatt sex med 5 gutter, har hun egentlig hatt sex med tre ganger så mange: 15 gutter.

 

Jeg har ennå til gode å se en særiøs rapport/undersøkelse som støtter 3'er regelen, den er vel mer en rettesnor. Regelen kommer av det faktum at gutter prøver å virke mer mannlige ved å skryte på seg sex, og jenter senker sex tallet for ikke å virke lett på tråden eller andre dertil egnede betegnelser på promiskuitet.

Lenke til kommentar

Hva er egentli "normal"?

 

Folk lever forskjellig og har forskjellige intresser.

 

Vil det å være "normal" si at en liker og gjør det "alle" andre gjør? I så fall vil ikke jeg være "normal", jeg liker å ha sær sans for humor, like min type musikk, filmer. Det jeg ikke liker er å like/gjøre det samme som "alle" andre.

 

Mitt råd til deg er å ignorere og ikke vise irretasjon av det han "kompisen" din sier, gjør det du har lyst til/føler for.

Lenke til kommentar

nar noen sporr hva jeg mener er normal sa svarer jeg som regel:

 

normal er det en gruppe definerer som riktig. Og de som ikke passer den beskrivelsen er unormale. Problemet er da at det den gruppen har definert som normalt, vil bli definert som unormalt av en annen gruppe.

 

Sa for meg er unormalt er meget subjektivt begrep som skal tas med en stor klype salt.

 

 

og ja; gutter skal alltid skryte pa seg mer jentekos enn de har hatt. Finnes ganger da jeg skulle onske jeg hadde evnen til a lyve slik at jeg gjorde det, men men...

Lenke til kommentar

Interessen for damer kommer nok, skal du se. Men fram til da må du bare gjøre det du selv vil, ingen grunn til å gjøre alt det de andre gjør.

VGS er egentlig en periode hvor du forandrer deg veldig mye. Jeg gikk selv inn med en helt annen innstilling enn jeg har nå da jeg starta på VGS. Prioriteringene forandrer seg fort over 3 år.

 

Men som jeg sa, gjør det du selv føler for. Syns du det er bedre å sitte hjemme med pcn og kose seg med litt programering, så gjør du det. Men om du selv føler at du kanskje skulle dratt ut sammen med noen venner så gjør du heller det.

 

Til spørsmålet ditt, så kan jeg egentlig bare si at du vil alltid synes det du gjør er normalt, mens resten av verden rundt deg kanskje synes det er unormalt.

Det er ikke farlig å ikke ha kjæreste, og det er heller ikke farlig å ikke være noen erfaren aktør i senga. Jeg har snakket med mange jenter som syns det er like "morsomt" å "lære opp" noen ;) Gjelder bare å finne "den rette".

Lenke til kommentar
Ja, du er unormal. Dra på partey, se litt ålreit ut, få i deg en del alkohol, se hva som skjer, og finn ut om du liker det bedre enn programmering.

 

Daniel :)

5350213[/snapback]

 

som jeg skulle sagt det selv ;) .... hvertfall min mening :)

til deg, gjør det DU føler er rett... drit i presset fra andre....vet det kan være hardt, men hvis du ikke vil, stå på ditt!

Lenke til kommentar

danilovic: Det er AKKURAT det alt handler om. Her på skolen vår er det enten prat om å drikke, eller hva de gjorde når de drakk!

Jeg drikker ikke, og derfor er jeg unormal?

 

-Knuð: Jeg går på John Bauer i Oslo. Du er heldig som ikke går gjennom det samme som meg.

 

Takker alle for svarene, det har vært til mye hjelp.

 

Jeg overvurderer ikke programmering, jeg er ofte ute med venner også, men jeg har ikke stor intresse av å drikke.

 

Hvem som er normal er vel litt vanskelig å si, jeg tror ikke noen egentlig er normale. Alle har forskjellige intresser, men det jeg mener med "normal" er jo at omtrent alle (jeg vet om) har kjæreste, er ute og drikker og kommer tilbake og skryter foran meg og sier at jeg har "fattig liv" som ikke drikker meg så drita at jeg ikke husker hva som skjedde den kvelden.

 

På skolen vår finner du også folk som kommer fyllesjuk på skolen.

Er ikke dette litt drøyt? Eller er det jeg som er litt umoderne?

Lenke til kommentar

Vi er vist to skikkelig unormale typer vi pavlion. Velkommen til klubben :)

 

Selv er jeg på en fest nå og da, mest grunnet at venner inviterer meg med. Har ikke noen intresse av å lete meg frem til en fest hver helg. Det store fokuset på å springe etter jenter er også fraværende, men det kommer nokk før eller siden. Haster jo ikke. Programmering er gøy, men ikke overdriv fokusen på det. Det finnes jo viktigere ting i livet :)

 

OFFTOPIC: Hva språk er det du lærer: Java? C++?

Endret av AssKicR
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+piuwsgfdk

Gjengen du henger med høres ut som et drøyt klientell. Har du drukket på en søndag eller "school night", og atpåtil kommer på skolen dagen etter, så er du på god vei mot grøfta. Skryter du av det i tillegg - ja.... i say no more.

 

Ikke la "kompisene" dine presse deg til å nedverdige deg ved å høvle over de skliene de kjekker seg med på webcam. Jeg synes at perlene blant kvinnfolk er de litt blyge med vett nok i skallen til å diskutere annet enn hva som er kulest av rosa og lilla. Hva du foretrekker er opp til deg, men de damene de høvler høres ikke ut som din type.

 

Jeg ser at noen anbefaler deg å ha deg på fylla og leve livet. Dette er vel ikke noe mye bedre råd enn det vennene dine allerede har gitt deg? Og fra mitt ståsted, de høres ikke mye kule ut av den grunn. Vent med alkoholen til du selv har lyst, og den vil gi deg så mye mer glede.

 

Går selv 3. året på VGS, og drakk ikke no særlig før jeg ble 18. Dette er jeg fornøyd med, og i 3. er stort sett alle med på festligheter, og aksepteres selv om man drikker eller ei. Som det ble nevnt - man forandrer seg mye på videregående, det heter vel at man modnes :cool:

Lenke til kommentar
danilovic: Det er AKKURAT det alt handler om. Her på skolen vår er det enten prat om å drikke, eller hva de gjorde når de drakk!

Jeg drikker ikke, og derfor er jeg unormal?

 

-Knuð: Jeg går på John Bauer i Oslo. Du er heldig som ikke går gjennom det samme som meg.

 

Takker alle for svarene, det har vært til mye hjelp.

 

Jeg overvurderer ikke programmering, jeg er ofte ute med venner også, men jeg har ikke stor intresse av å drikke.

 

Hvem som er normal er vel litt vanskelig å si, jeg tror ikke noen egentlig er normale. Alle har forskjellige intresser, men det jeg mener med "normal" er jo at omtrent alle (jeg vet om) har kjæreste, er ute og drikker og kommer tilbake og skryter foran meg og sier at jeg har "fattig liv" som ikke drikker meg så drita at jeg ikke husker hva som skjedde den kvelden.

 

På skolen vår finner du også folk som kommer fyllesjuk på skolen.

Er ikke dette litt drøyt? Eller er det jeg som er litt umoderne?

5353134[/snapback]

 

Å drikke er overhodet ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...