Gå til innhold

Problemer med splitter ny Elitegroup G556E


krioe

Anbefalte innlegg

Jeg plages med at min splitter nye Elitegroup G556E piper en rekke ganger og skrur seg av, det virker som om den går for varm og at en sikring dermed slår pcen av.

Det virker ikke som om dette skjer om den kun går på batteriet, men med en gang

strøm kobles til, piper den og skrur seg helt av.

Er det noen som aner hva dette er?

 

 

Jeg har i ettertid sett at det er mange som er misfornøyde med pcer/service fra multicom, men da kjøpet ble gjort fikk jeg anbefalt multicom av en god, datakyndig venn og så gode testresultater bl.a. hos dinside.no. Den har tross alt superbe kvalifikasjoner etc., så jeg trenger ingen leksjon i hvor teit det er å handle fra multicom ;)

 

 

Håper på svar, jeg er ganske fortvilt!

 

 

Mvh Kristine

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt en Elitegroup PC nå i 3 år. Den har per dags dato veldig bra spesifikasjoner tross at den kostet bare nesten 15.000 da jeg kjøpte den. Jeg kan kort fortelle deg at den ikke hadde fungert idag om jeg ikke hadde hatt den utdannelsen innenfor elektronikk som jeg har. Varmeproblemer og dårlige loddinger på innsiden går igjen hele veien. Om dette er problemer de fortsatt sliter med vet jeg ikke. Men for meg virker det som at det er mye bedre å satse på kjente, veletablerte merker innenfor bærbare PCer idag.

 

Men tilbake til problemet ditt: Hovedkortet på den PCen har mest sannsynlig flere temperatursensorer. Den ene av dem er lokalisert rundt hovedkortet, og er en såkalt systemtemperatursensor. Det er mest sannsynlig denne som gir utslag i for høy temperatur, og gir PCen beskjed om å slå seg av. Mest sannsynlig kan denne stilles inn i BIOS om når den skal definere temperaturen som for høy. Denne kan dog være litt risikabelt å øke siden komponenter kan skades ved for høye temperaturer, og/eller ytelsen på PCen går drastisk ned. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt Multicom å forklart problemet slik som det er.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg plages med at min splitter nye Elitegroup G556E piper en rekke ganger og skrur seg av, det virker som om den går for varm og at en sikring dermed slår pcen av.

Det virker ikke som om dette skjer om den kun går på batteriet, men med en gang

strøm kobles til, piper den og skrur seg helt av.

5346275[/snapback]

Hvis det er som du sier at den skrur seg av med en gang du setter i laderen så er det høyst trolig ikke temperatur som er problemet. Hvis det tar litt tid før dette skjer, da er det nok det som er problemet.

 

Som nevnt er det flere som har tråder om akkurat dette her på forumet, og den ene omhandler sågar noe som ser ut som nøyaktig det samme som du ser. Det som skjer der er at den piper 10 ganger for så å skru seg av etter 1,5 til 3 timers spilling. MultiCom er tidvis enige i at dette kan ha noe med temperatur å gjøre. Andre ganger beskylder de samme kunde for brukerfeil, og/eller feil drivere. Det varierer endel med vær og vind.

 

Det som definitivt er tilfellet, er at mange har hatt mye problemer med ECS (og mye MultiComs support på dette), så MultiCom har faktisk i det siste i mange tilfeller byttet inn ECS maskinene i tilsvarende maskiner av andre merker. I ditt tilfellet kan det være at dette er måten å gjøre det på.

Hvis maskinen din er som alle andre ECS-maskiner som har problemer så vil den aldri bli helt frisk. Dette har vært deres store problem. De som går de går bra, men de som ikke går har en tendens til å ha problemer uansett hvor mye de blir reparert.

Men det kan nok være at MultiCom vil kreve tre forsøk på reparasjon først.

Lenke til kommentar

noen av dere som eier en elitegroup g556e som kan hjelpe meg med driver evt navn på driver jeg trenger for å få det trådløse kortet til å fungere? Satt opp post tidligere her på forumet, men ingen har svart.

 

Ingen av driverne på Ecs sine sider har fungert.

 

takker for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...