Gå til innhold

Er CPU'en død?


Bridge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ER DU DUM? seriost. du gjor ikke det. den er odelagt naa ja. herregud er det mulig. det odelegger hele byggingen av prossessoren. er det mulig. noe av det verste jeg har hort

5346251[/snapback]

Det var da voldsomt :p

 

Ikke sikkert at det lureste du gjør med hw er å legge det i micron, men i følge min kunnskap skulle det ikke gjøre prosessoren noe vondt da den ikke inneholder vann(?)..

 

Hva brukte du til å vaske med? Vann?

I såfall må du finne noe som inneholder mye alkohol (%), vask den og vent til det har fordampet.

Lenke til kommentar

 

Ikke sikkert at det lureste du gjør med hw er å legge det i micron, men i følge min kunnskap skulle det ikke gjøre prosessoren noe vondt da den ikke inneholder vann(?)..

 

Hva brukte du til å vaske med? Vann?

I såfall må du finne noe som inneholder mye alkohol (%), vask den og vent til det har fordampet.

5346260[/snapback]

Brukte vann ja :cry:

Lenke til kommentar

Antagelig kunne det i seg selv ha knekt prosessoren om det ikke tørket ordentlig vekk først (før du prøvde å starte den opp, men det kokte vel bort i microbølgeovnen kanskje)). Men tror vi må få inn noen større eksperter på microbølger til å uttalse seg her..

 

edit: etter noen minutter på google så har jeg funnet ut at; når man putter metaller inn i mikrobølgeovnen så blir det laget elektriske spenningsforskjeller som blir utladet som små "lyn" (statisk elektrisitet?). Så der har du nok grunnen til at prosessoren ikke fungerer..

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Som han sa over meg så vil det nok oppstå slike utladninger, og jeg tipper disse vil lades ut gjennom transistorne som ligger inni prosessoren. Jeg har store tvil for at transistorene vil overleve noe sånt, og derfor sitter du nok med en ødelagt prosessor. Elektriske artikler har ingenting i en microbølgeovn å gjøre, og det står nok i bruksanvisningen til microbølgeovnen, dette gjelder også metallgjenstander, tre, fyrvereri o.l

 

Jeg har egentlig liten tro for at du har gjordt dette. Men svarer alikevel så seriøst som mulig.

Lenke til kommentar

jess, når du putter metall i microen så kommer det masse gnister og greier, og det er sannsynligvis ikke så veldig sunt for en prosessor..

Er du seriøs? Det må da være tull? :ohmy: Hvis man vasker prosessoren og putter den i microen etterpå fortjener man vel strengt tatt ikke noe bedre enn en svidd prosessor..? :hmm: Håper du kødder, det er ikke noe kult å ødelegge slik fin elektronikk..

Du må nok kjøpe deg en ny dessverre, men sånn lærer man på den harde måten.. :p

 

Får bare håpe du ikke ødela hovedkortet også, ved å putte enn våt svidd prosessor inn der.. :(

 

edit: leif=)

Endret av Windaloo
Lenke til kommentar
Hvis man vasker prosessoren og putter den i microen etterpå fortjener man vel strengt tatt ikke noe bedre enn en svidd prosessor..?
Man fortjener ikke å bruke en pc i det hele tatt :p Btw, microen er ikke der for å tørke opp (missforståelse av bruk av en micro). Endret av Pels
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...