Gå til innhold

Skjermkort for fremtiden


blehnda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk! Men jeg kan legge til en siste ting:

 

For noen uker siden satt jeg på denne PCn:

 

AMD XP 1,5ghz

756MB SD-RAM

Samme skjermkort som nå...

 

Da kjørte jeg BF2 på medium, det hakket masse på high. Men ikke med de nye delene! :thumbup:

5358031[/snapback]

 

 

La det ligge lillegutt ... du er blind og du har verdens raskeste skjermkort. Vi skjønner såpass nå.

 

 

Et råd for fremtiden ... tenk deg godt om før du skryter av middelmådig hardware på et HW-forum som består av erfarne HW-freaker.

 

 

Det er ikke for å være ekkel, men jeg liker ikke å gå rundt grøten heller. Du har en veldig kurant maskin som absolutt er verdt pengene, men la det ligge der. Ikke mas noe mer om framerates på "bånn guffe"

Om ett år er du PRO sett i forhold til resten av klientellet her, så bruk tiden fornuftig. Sug til deg all den info du klarer, og ha det gøy underveis :)

Lenke til kommentar

Til trådstarter.

Dersom du vil forlenge livet til din nåværende PC noe mer en "noen få måneder" så bør du gå for 6800 eller X800/850 serien.

 

det er ikke uvanlig at folk får gode FPS i spill med dårlige kort. (aka forrige generasjons middelklasse kort). Dette er fordi driverne er satt til Performance. Og at disse innstillingene overstyrer de man setter i spillet. (Det var et eksempel på dette i en annen tråd som het noe i duren 6800 og HL2. Alt var på max i spillet men driverne overkjørte dette og AA og AF var sett til av m.m

 

Jeg har selv et x800 pro vivo som er softmoddet til xt pe og ligger på ca 30 til 40 fps med drivere sett til beste innstillinger. (har også AMD64 3000+ litt klokket. Tilsammenligning får jeg 64xx i 3dmark05.

Lenke til kommentar
Til trådstarter.

Dersom du vil forlenge livet til din nåværende PC noe mer en "noen få måneder"  så bør du gå for 6800 eller X800/850 serien.

 

det er ikke uvanlig at folk får gode FPS i spill  med dårlige kort. (aka forrige generasjons middelklasse kort). Dette er fordi driverne er satt til Performance. Og at disse innstillingene overstyrer de man setter i spillet. (Det var et eksempel på dette i en annen tråd som het noe i duren 6800 og HL2. Alt var på max i spillet men driverne overkjørte dette og AA og AF var sett til av m.m

 

Jeg har selv et x800 pro vivo som er softmoddet til xt pe og ligger på ca 30 til 40 fps med drivere sett til beste innstillinger. (har også AMD64 3000+ litt klokket. Tilsammenligning får jeg 64xx i 3dmark05.

5361925[/snapback]

 

 

Vil dette her være noe for meg?

Gainward Geforce 6800GT

Lenke til kommentar

For å svare litt til trådstarter så er et 6800GT eller 6800NU eller lignende nok til den prosessoren.

Har samme specks som han men 6800Ultra skjermkort og f.eks. Quake4 gikk "bra" på 1024x768 High med 4xAA og 4xAF.

FPS ligger på 60 med dropp helt ned på 11 når det går varmt for seg.

Prøvde i begynnelsen på Ultra High med de andre instillingene likt og endte med 0,2 FPS (et bilde hvert 5. sekund)

Var jo ikke noe tvil om hva som bremset her.

 

Farcry går derimot glimrende med et slikt kort.

 

Personlig blir det ny innmat i kassa med 7800 skjermkort når nye penger skal brukes på HW.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...