Gå til innhold

Skjermkort for fremtiden


blehnda

Anbefalte innlegg

Hey

 

Jeg lurer på om det er noen som har peiling på "rimelige" skjermkort som er fremtidsdyktige,

altså kommer til å dra de nye spillene som er vil komme, og akkurat har kommet.

 

Har ett litt gammelt AGP8x skjermkort som kjenner at d ikke drar på beste grafikk lengre... ;)

 

Takk for alle svar... :)

Endret av blehnda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden de kraftigste skjermkortene kun utkommer på PCIe så bør du først bytte hovedkort. Deretter kan du velge taktikk:

 

- Kjøpe det beste nå og håpe at det "varer" lenge, dvs. 7800GTX 512

 

eller

 

- Kjøpe et middelskort, f.eks. 6800GS og bytte det ut årlig.

 

Hvis kostnadene i løpet av en treårsperiode ellers er like (3 x 2000) så tror jeg faktisk det sistnevnte er det beste valget.

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å bytte hovedkort for da må jeg jo til slutt bytte hele skiten :p

 

SÅ...

 

hvilket AGP8x kort er det som foreksempel drar quake IV, Css, NFS:MW, og alle de nye

spillene som en drøm...?

 

jeg er ikke den som har mest peiling....

 

er ett Sapphire Radeon X700 256MB DDR, AGP8X noe å anbefale meg?

er det et fremtidsdyktig kort?

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke å bytte hovedkort for da må jeg jo til slutt bytte hele skiten :p

 

SÅ...

 

hvilket AGP8x kort er det som foreksempel drar quake IV, Css, NFS:MW, og alle de nye

spillene som en drøm...?

 

jeg er ikke den som har mest peiling....

 

er ett Sapphire Radeon X700 256MB DDR, AGP8X noe å anbefale meg?

er det et fremtidsdyktig kort?

5353336[/snapback]

Nope

det blir ikkje fremtidsdyktig vist du satse på AGP

men eg vil garantere 6600GT takle Need for speed MW som en drøm

fikk den igår så

 

Dragavon: keffor ikkje 6600-serien, funke fint hos meg

Endret av wilai
Lenke til kommentar
Dragavon: keffor ikkje 6600-serien, funke fint hos meg

5354013[/snapback]

 

Rett og slett fordi eg synest det er for dårlig ytelse til å kjøpe ett slikt kort i dag med mindre budsjettet ikkje tillater noe mere. Kortet er helt på grensa i forhold til dagens nye spill, om ett halvt år så er det for dårlig. Nemlig! :tease:

 

Innenfor trådstarters budsjett på 2k så er vel Club3D GeForce 6800 til 1995kr hos Netshop ett godt kjøp :thumbup:

Lenke til kommentar
Dragavon: keffor ikkje 6600-serien, funke fint hos meg

5354013[/snapback]

 

Rett og slett fordi eg synest det er for dårlig ytelse til å kjøpe ett slikt kort i dag med mindre budsjettet ikkje tillater noe mere. Kortet er helt på grensa i forhold til dagens nye spill, om ett halvt år så er det for dårlig. Nemlig! :tease:

 

Innenfor trådstarters budsjett på 2k så er vel Club3D GeForce 6800 til 1995kr hos Netshop ett godt kjøp :thumbup:

5354460[/snapback]

 

Men du er det vits å kjøpe så dyre AGP skjermkort?

når eg/du/alle skal oppgardere maskinen trenge eg ikkje bekymre meg for korte..fordi det ikkje koste mykje

hadde 9600pro før det og det takle BF2 fint

 

når han der skal bytte HK da burde han velge PCI-E

nå burde han kjøpe 7800GT eller noe sånt

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...